Los bericht bekijken
Oud 21 april 2008, 15:07   #43
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
héhé Boa ZOOO veel misnoegen is er niet in de echte wereld hoor. Inderdaad op dit forum zou je soms denken...En af en toe bij kleine organisaties die veel lawaai maken in dit land maar algemeen valt dat wel mee hoor. belgië is ver van een revolutie in welke vorm ook hoor. We hebben het daar werkelijk VEEEEl te goed voor niemand wil dat kwijt. En inderdaad ze knoeien daar boven vaak maar laat ons realistisch zijn ze doen ook goed werk hoor.
Klopt wat je zegt. Maar bij mij hebben ze de misnoeging nu wel aangewakkerd, door me als het ware zonder proces te veroordelen. Als men tegenwoordig al zomaar een PV tegen iemand kan opstellen en daarmee die persoon zijn hobby kan afpakken, stel ik me inderdaad vragen.
België was ver van een revolutie, juist, maar ik zie ze juist door overmatige, onnodige paniekwetten, eerder er één uitlokken dan er 1 te voorkomen.

Feit is dat ik nu de dingen anders bezie. Ik respecteerde de wet, maar de wet mij niet. Hoe wil je dat de brave burger, die door de wet niet gerespecteerd wordt, de wet op den duur nog gaat respecteren?

Citaat:
Het was een directe (en daarom ook zeer goed) reactie op de zaak van temsche en uiteindelijk een noodzaak om de reglementeringen inzake wapenbezit te laten respecteren. "burgers ontwapenen" is meer dan normaal we zitten hier niet in amerika en cowboy gaan spelen en rondlopen met een pistool is helemaal niet van onze cultuur. En laat ons eerlijk zijn zo een schietpartijen in scholen hebben we hier ook nog niet veel gehad dus zo slecht is dat ook niet...
Nee, we hebben hier geen schietpartijen gehad zoals in de US en juist daarom dat ik het onverantwoord vind. Men heeft nu pas de slapende honden wakker gemaakt.
De zaak Van Themsche was trouwens één die vooral opviel door spectakel. Er zijn nogal moorden gebeurd door mensen die een model 9 gingen kopen en er hun partner mee doodschoten, maar gezinsdrama's zijn zo spectaculair niet als racisme.

En nu: zelfs met de beste screenings kan je niets voorkomen. Niemand kan garanderen wie wel een wie geen brave burger is. Iedereen heeft een grens waar hij over getrokken kan worden.

En gaat men nu massamoordenaars �* la Van Themsche stoppen? Nee, ik denk enkel vertragen. Ze zullen nu iets meer sparen voor een zwart wapen. Dat is het enige verschil dat de wet gaat maken, want helaas doet die niets tegen zieke geesten.

Mijn mening: wapens doden op zich geen mensen. Moesten ze dat doen, mogen ze van mij meteen allemaal vernietigd worden, maar sommige mensen zijn zo ziek dat ze zelfs zonder wapen gaan moorden.

Nu de VS is zoveel groter dan hier en er wonen zoveel meer mensen, dat het ook logisch is dat er ook meer gevaarlijke gekken tussen zitten. Dat maakt de VS niet beter of slechter dan wij.
In Canada hebben ze evenveel wapens per hoofd dan in de VS, maar daar gebeuren er zelden moorden. Hoe zou dat komen?