Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vavli
Waar baseer je je op om te stellen dat er bij de PvdA minder interne democratie is dan bij de SPa ? Mijn ervaring is dat de PvdA heel democratisch is: ik ben nog maar ruim een jaar lid en ik spreek me niet uit hoe het er vroeger aantoe ging maar nu is het in elk geval heel democratisch: het hele proces van het 8ste congres verliep zeer democratisch: elke basisgroep en de door hen verkozen congresafgevaardigden kregen alle documnetn ruim op tijd, die werden lokaal en regionaal besproken en geamendeerd en na die wijzigingen opnieuw besproken en nog eens geamendeerd. De punten waarover daarna nog meningsverschillen waren werden op het congres besproken waarna iedereen kon stemmen voor de tegenover elkaar staande opvattingen. De leiding werd via een geheime stemming verkozen waarbij elke kandidaat op exact dezelfde wijze werd voorgesteld. Ik zie echt niet in hoe dit nog democratischer georganiseerd had kunnen worden.
|
Ik heb m'n eigen ervaringen met de partij, die inderdaad uit het (al zij het vrij recente) verleden stammen. Laat ons zeggen dat ik er niet van hield dat mensen me op de vingers tikken omdat ik met 'verkeerde' mensen praatte tijdens acties, zoals LSP'ers, Vonkisten of SAP'ers. Ik kan alleen maar hopen dat dit nu anders is.
Als ik vragen mag, over wat heb je dan precies gedebateerd en gestemd? Over de beginselverklaring of 'links voor de raap', of over het programma?