Los bericht bekijken
Oud 18 februari 2004, 12:22   #31
Fonske
Gouverneur

Fonske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel hypocriet als je ziet wat "onze" para's zouden uitsteken op VN blauwhelm missies.

Israel houd zich ook grotendeels aan het internationaal recht.

Respect? in zo'n conflict erg moeilijk.
Ach zo zolang onze paras (enkele geisoleerde gevallen) het doen, mag ik hierop geen kritiek uiten? Leuke logica heb jij. Ik keur immers ook niet goed wat "onze" paras hebben gedaan. Is dat dan hypocriet?
Gehoorzaaamt "grotendeels" aan internationaal recht. Mischien wel, maar niet aan de rechten van de mens. vb. bewegingsvrijheid, rechten van minderheden,...
Respect moeilijk? So what, moelijk gaat ook.

Citaat:
Ten eerste palestina is NOOIT onafhankelijk geweest ze zijn dus de laatste 2000 jaar bezet . In israel zijn de arabieren vrijer dan in gelijk wel ander arabisch land ter wereld. Rechten voor joden en niet joden zijn practisch gelijk .
Inderdaad Palestina is nooit afhankelijk geweest. Maar lees eens geschiedenis boeken: er was wel degelijk verzet tegen het Britse mandaat. Mag goed ze konden er wel nog mee leven. Maar stel dan dat de Britten plotseling aan de Joden, een minderheid, een staat schenken en de palestijnen, de meerderheid, over het hoofd zien. Ik vindt het maar normaal dat er protest komt. Jij niet?
Rechten en Joden practisch gelijk? Dat is het zelfde beweren dat de zwarten en de blanken gelijk waren tijdens het apartheidsregime. Nogmaals enkele basis rechten bij wijze van vb.; bewegingsvrijhied, recht op zelfbeschikking

Citaat:
Israel heeft niet alleen voor watertoevoer gezorgd het heeft de economie van de streek er compleet bovenop gebracht. Midden jaren 80 was de west bank en gaza op weg om 1 vd rijkste streken te worden waar arabieren woonden , ...
Bron? Ik denk dat je hier over israel zelf spreekt, niet dezelfde gebieden. De eerlijke vedeling van water is naamelijk een van de strijdpunten in het conflict. Ten tweede, het israelisch leger vernietigt geregeld olijfgaarden ter bescherming van hun kolonies (en als het moet zelf palestijnse huizen en dorpen).

Citaat:
Waar zijn de aanslagen toen jordanie de west bank bezette? Waar zijn de demonstraties toen egypte de gaza strook bezette?
Ken je de expressie " De vijand van mijn vijand is mijn vriend"

Citaat:
Nochtans zijn voor de meeste arabieren de palestijnen de paria's van het midden oosten. In de meeste arabische landen mogen ze niet binnen en het enige land waar ze wel binnen mogen (jordanie) mogen ze maar een beperkt aantal minderwaardige functies uitoefenen.
Wat met Libanon? Is het oké een volk slecht te behandelen als andere het ook doen? Nogmaals rare logica.

Citaat:
Veel onschuldigen sterven in kruisvuur? Natuurlijk als die burger en terroristen door elkaar lopen vallen er slachtoffers. Wat moet israel doen als ze beschoten worden? Vragen of ze AUB enkele meters opzij willen stappen voor ze schieten?
Rare logica. Door elkaar lopen, of toevallig in het zelfde appartementsbevouw( lees krot) wonen als israel er enkele zware bommen op dropt. Wat moet israel doen ze vragen te vehuizen zodat ze zware bommen kunnen dropen. Maar ze zijn al reeds verhuisd, ze zitten in vluchtelingen kampen en kunnen ergens anders naartoe vermits
Citaat:
de palestijnen de paria's van het midden oosten zijn.
Citaat:
Quote:

In mijn ogen zijn die bombardementen en aanvallen met "collateral damage" van de Israelische regering grover dan dan de zelfmoordaanslagen.

Ach ja een terrorist uitschakelen is zoveel verwerpelijker dan een enkele maanden oude baby opblazen.
Dat heb ik niet gezeg, het resultaat van beide is even gruwelijk. Maar het feit dat het ene van een legitieme democratische regering komt maakt het des te grover.
De manier waarop je vergelijking stelt is zwak en gemakkelijk. Kan ik doen: Ach ja enkle soldaten aan een controle post uitschakelen is zoveel verwerpelijker dan onschuldige palestijnse schoolkinderen( en soms hun moeders) aan flarden schieten. Maar zo kom je nergens.
Beide zijden maken zich schuldig aan deze verschrikkingen. Ik wil enkel duiden op de uitvoerders. Soldaat van een democratisch land en fundamentalist.
[/quote]
Fonske is offline   Met citaat antwoorden