Er moet me toch iets van het hart.
1. Die manifestatie van de politie van vandaag. Stakingsrecht, ok. Ik ben daarentegen zelfstandige. Nu heb ik dankzij die staking anderhalf uur verloren. Héél gezellig. Komt er dus op neer dat ik mijn middagpauze al een stuk mag gaan inkorten én bovendien hier vanavond langer mag doorwerken. Stakingsrecht, tot daar aan toe. Maar het recht tot staken primeert wel duidelijk op het recht tot werken, me dunkt.
2. Ivm de gijzeling van de ondernemers, zoals ll wel al eens durfde gebeuren. Wel, ik moet zeggen, dat waren brave mensen. De dag dat het mij zou overkomen a) mogen de betrokkenen het gaan uitleggen op de rechtbank b)kunnen ze direct ander werk gaan zoeken, want mijn onderneming zou wel eens een paar honderd kilometer naar het oosten kunnen verdwijnen.
3. Sabena: goed bezig jongens. Tweemaal verlenging van het gerechterlijk akkoord, en wat is de beslissing: verderstaken. Dat is idd dé oplossing: een bedrijf in geldnood geraakt zo nog vlugger de dieperik in.
'k Vraag me tot vandaag de dag trouwens nog altijd af wat Mevr. Vervotte daar voor wereldschokkende dingen gedaan heeft.
|