18 februari 2004, 13:32
|
|
|
Banneling
|
Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Vakbonden hebben een belangrijke functie in onze samenleving wanneer al hetgeen ze doen zou ingegeven zijn door het zoeken van een goede leefbare middenweg tussen ondernemers en werknemers.
De praktijk ziet echter anders uit. De vakbonden worden dermate onder druk gezet door hun achterban dat ze de meest onrealistische eisen proberen af te dwingen die vaak tot gevolg hebben dat ondernemingen zelfs hun deuren kunnen sluiten.
Voor de vakbonden is telkens het management de grote schuldige zonder dat ze ooit de hand in eigen boezem steken.
Wanneer men arbeidplaatsen wil creeëren zal men potentiële en bestaande ondernemers ervan moeten overtuigen dat ze in ons land op een verantwoorde wijze kunnen ondernemen en dat hun geïnvesteerde kapitaal en het daaruit vloeiende resultaat in verhouding staat met hun ondernemersrisico.
Mijn persoonlijke mening is dat het huidige stakingsrecht ook ietwat beperk mag worden.
Al te vaak is de negatieve impact van een staking voor onbetrokkenen veelmaals groter dan voor de betrokkenen zelf.
Het afsluiten van verkeerswegen of het niet laten rijden van treinen of het verhinderen dat vliegtuigen kunnen vertrekken hebben een veel te grote impact op mensen die niets met deze staking te doen hebben.
Daarom ben ik van mening dat deze stakingsmiddelen niet toelaatbaar zijn. Als stakingsmiddel, kunnen de treinconducteurs bijvoorbeeld de mensen gratis laten rijden maar de treien mogen niet gestopt worden.
Om al deze redenen ben ik van mening dat de vakbonden in ons land eens ernstig moeten nadenken over hun verantwoordelijkheid in zake de negatieve impact op onze werkgelegenheid en economie in het algemeen.
|
Antwoord kan je hier lezen. 
|
|
|