Los bericht bekijken
Oud 23 april 2008, 10:03   #26
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het Generatiepact heeft niet zozeer met de betaalbaarheid van de pensioenen te maken.

Och. De SP.a protesteert lokaal tegen de sluiting van de postkanteren (net als de andere partijen) maar de enigste reden waarom die kantoren worden gesloten is omdat o.a SP.a De Post die mogelijkheden heeft gegeven.

Van der Maelen speelt al meer dan 20 jaar Don Quichote maar dan tegen fiscale fraude ipv windmolens. Het enigste wat de man in de meer dan 20 jaar heeft gerealiseerd fiscaal is de zogenaamde Tobin Taks en dat is niet meer dan een symbolische geste. Van Der Maelen is dacht ik zelfs niet eens tegen de maatregel op zich wel tegen de zogenaamde "misbruiken" ervan. En bon de PVDA heeft mensen in huis die op voorhand waarschuwden voor die misbruiken dus ga me niet zeggen dat de SP.a die ook niet had.

In de huidige context is de splitsing van het arbeidsmarktbeleid een rechts voorstel. Vandenbroucke probeert er een sociale draai aan te geven maar ik denk er het mijne van.
neen, Van Der Maelen is niet tegen maatregelen die meer werkgelegenheid brengen, moet ik toegeven.

Welke huidige context? wat denk jij er juist van?

het gaat hier wel degelijk NIET over de solidariteit hé, wel over het aanpakken van de problemen waar ze zijn, het beleid dichter bij de mensen leggen, niets tegen de Franstaligen maw. wat is daar rechts aan???