Discussie: alcohol en rijden
Los bericht bekijken
Oud 23 april 2008, 20:10   #65
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_special_one Bekijk bericht
Och je mag hem niet alleen financiëel uitkleden hoor.
Ik denk dat doodstraf ook wel aanvaard zou worden in zo'n geval.
Daar zou ik eventueel mijn wraakgevoelens mee kunnen koelen, maar daar heb ik nog altijd mijn geliefden niet mee terug. Ik kan die lib. ideetjes nog wel ergens volgen als het om prive-eigendom gaat, maar vrouw en kids of andere familie/vrienden overstijgen voor mij wel het begrip "prive bezit".

Citaat:
Maar dat is niet het punt natuurlijk, ik zie simpelweg niet in waarom we iemand zouden moeten bestraffen alvorens deze een misdaad gepleegd heeft. Enfin, ik kan me perfect voorstellen dat indien er een incident zich voordoet het alcoholgebruik wel als een verzwarende omstandigheid kan gezien worden.
Dit is opnieuw achter de feiten. Er is pas een ontradend effect om dat ooit nog te doen eens mijn kids en vrouw al in het graf liggen. Ik krijg ze niet terug. En als mijn gezinnetje een goeddraaiend gezinnetje was, dan zie ik niet hoe ik dat in geldwaarde kan uitdrukken kwestie van schadevergoeding.

Citaat:
In ieder geval beschouw ik die ene grens ook als een belachelijk arbitrair geval.
Daar heb je een punt. Maar de draad hier gaat dan ook over welke grens best zou zijn om een sociaal leven (met het obligate pintje voor de meesten) te combineren met autorijden (helaas ook vaak obligaat voor de meesten).

Citaat:
En als laatste punt: als x de kans op y vergroot (en y iets slechts is) zie ik nog altijd niet de relevantie in van x te verbieden (zolang x op zichzelf niks kwaads doet). Als we die redenering wel volgen, waar stoppen we?
Auto's vergroten de kans op verkeersongevallen, afschaffen die boel dan?
Auto's zijn vaak noodzakelijk. Alcohol niet. Als ik in Tienen ben en naar Leuven wil, dan kan ik niet beslissen om maar 2km met de auto te rijden om in Leuven te raken. Ik kan echter wel beslissen om in Tienen slechts twee pintjes te drinken.

Dat de grens arbitrair is en open voor discussie, dat geloof ik graag. Maar de grens wegnemen is onzin. Ik zou het wel al een stap in de goede richting vinden mocht men in plaats van ademtests eerder tests zou gebruiken omtrent evenwicht (over een witte lijn lopen) en reactiesnelheidstests en misschien andere tests waarvan wetenschappers vinden dat ze relevanter zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden