Los bericht bekijken
Oud 18 februari 2004, 16:25   #27
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
3) Jij zegt dat al het 3de proces loopt tegen het VB, dat is niet waar: het is nog altijd het eerste.
Wat ik bedoel is dat het nu de derde rechter is aan wie gevraagd wordt een uitspraak te doen ten gronde over de beschuldigingen aan het adres van de drie VB VZW's. (Het Hof van Cassatie tel ik dus niet mee). Indien het zou gaan om een duidelijke, onbetwistbare overtreding, hoe komt het dan dat de eerste twee rechters het VB niet hebben schuldig verklaard ?
Omdat zij zich onbevoegd verklaarden. Je zou de toelichting omtrent de motivatie van dit oordeel daarover moeten doornemen. Maar ook daar is dispuut over. Elke partij heeft zo zijn versie van de feiten en interpreteert het zoals het hem uitkomt. Zoals ik al zei, sprak het VB steeds van een 'overwinning'.

Ik heb geen tijd en ook geen zin om al die verslagen terug te gaan doornemen, want dat zijn lange epistels, in moeilijk juridisch nederlands geschreven.

Ten andere, zoals ik al zei zal ongeacht de uitslag van dit proces, nog altijd niet het einde betekenen. Eén van de twee partijen zal altijd weer in Cassatie gaan, en dat zal dan weer hervat worden op zijn vroegst in het najaar. Ook weet ik niet of een hoger beroep dan Cassatie in dit geval mogelijk is. (Raad van State? Hof van Straatsburg?)

Voor de rest denk ik dat in deze draad ik alles beantwoord heb.