Los bericht bekijken
Oud 18 februari 2004, 16:28   #130
Landau
Burger

Landau's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Eerst en vooral wij zijn daar niet op 2 weken overgegaan,; wij zijn pas beginnen onderhandelen op 5 januari, en dit op verzoek van de Vlaamse beweging.

De CD&V is inderdaad niet meer dezelfde als 10 jaar geleden.
Dit omdat ze vroeger ook speelde op Franstalige kiezers in Brussel en in faciliteiten gemeenten. En daarom moesten inderdaad vroeger regelmatig zwichten voor de PS.
Maar nu is de situatie voor CD&V totaal anders, want ze hebben het verkorven bij Franstalige kiezers omdat ze vanaf 95 meer en meer bevoegdheden is beginnen regionaliseren.
En binnen CD&V is zoals u zegt het aantal Vlaams gezinde te laatste 4 jaar ferm toegenomen.

Dat de CD&V niet zover wil gaan als N-VA in het opsplitsen van België is waar, maart dat is ons probleem niet want wij kunnen ons programma zelfstandig verder uitwerken. Als de CD&V na de verkiezingen die overeenkomst zou breken heffen wij gewoon het kartel op!

Maar ik ben zeker dat de CD&V hun beloften zal nakomen omdat ze niet anders kan!
Kijk mijn beste, dat is nu juist het probleem ik citeer :
"maar dat is ons probleem niet want wij kunnen ons programma zelfstandig verder uitwerken."
Dat gelooft u nu toch zelf niet ? Kennen jullie die zuilenpartij dan niet ?
Hoe kunnen jullie nu zelf dat o zo belangrijke stuk gaan realiseren ? Wie bij de hond slaapt krijgt zijn vlooien. Zeg maar dag met het handje beste idealist, want ik heb echt wel de indruk dat u dat bent. Maar geef de strijd op om binnen de CDenV als vlaamsnationalist te militeren ...dit zal nooit lukken. Ik kan het weten want ik kom uit wat men zegt een CVP familie, de meeste stemmen nu anders, maar de blijvers zeggen laconiek nogal sarcastische dingen over dat kartel. En het zijn de minste niet..als je begrijpt wat ik bedoel. Stap er uit jongen en kies voor uw ideaal ..bij een onafhankelijke partij. Ja, ik weet het er is er maar één meer maar die kan wel haar ding doen zonder eerst aan schoenmoeder te moeten gaan vragen of ze dat wel mag.

zonder rancune
Landau is offline   Met citaat antwoorden