Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar
Wachtend op het antwoord van FDW, is dit mijn meninkje ter zake.
Het sociaal-economisch programma van het VB is het knellende schoentje, dat liefst zoveel mogelijk toegedekt wordt door het te hebben over fictieve problemen als de overspoeling door migranten, etc...
Uit reacties van VB forumleden kon ik al afleiden dat vakbonden en stakingsrecht op weinig sympathie kunnen rekenen, dat werklozen gewoonweg luieriken zijn, en ik heb het Vlaams Blok ook niet horen opkomen tegen de fiscale amnestie.
Helemaal stil wordt het als het thema volksgezondheid ter sprake komt.
|
Alweer een linkse reactie die getuigt van een ontstellend gebrek aan kennis van zaken.
Lees eerst eens de programmateksten en congrestteksten van het Vlaams Blok over economie en sociale zekerheid alvorens wat uit uw nek te zitten kletsen.
U rijgt de leugens en verzinsels aan elkaar.
1. Het Vlaams Blok is NIET tegen de vakbonden, wel tegen kleurvakbonden die hun eigen belangen dienen en die van hun partij maar niet die van de gewone man. Voorts is het Blok gekant tegen het feit dat de vakbonden hun macht misbruiken en zich met zaken bezig houden die niet voor hen bestemd zijn (uitbetalen van werkloosheidsuitkeringen bijvoorbeeld.)
2. Het Vlaams Blok is voorstander van rechtspersoonlijkheid voor vakbonden, en dat hoeft helemaal niet een uitholling van het stakingsrecht te zijn. Het kan enkel niet zijn dat de vakbonden in hun acties schade aanrichten en de belastingbetaler ervoor mag opdraaien. Het Vlaams Blok is tegenstander van politieke stakingen, niet van economische stakingen! Professor emeritus Blanpain die arbeidsrecht doceerde is ook voorstander van die rechtspersoonlijkheid, is dat dan ook een fascist?
3. het Vlaams Blok heeft WEL gereageerd tegen de fiscale amnestie-maatregel. Er werd als ik mij niet vergis een vergelijking gemaakt naar de repressieperiode, waarbij erop gewezen werd dat in belgië personen die voor hun politieke opvattingen opkwamen 60 jaar geleden, nog steeds gestraft blijven terwijl mensen die jarenlang de gemeenschap financieel oplichtten, wel amnestie kunnen genieten.
4. NERGENS zegt het Vlaams Blok dat werklozen "luieriken" zijn. Het is wel zo dat het VB meent dat wie kan werken, dat ook moet doen en niet kan profiteren van de sociale zekerheid. Deze dient voor de behoeftigen en is geen "hangmat". Wie werkt, levert immers ook een bijdrage tot die sociale zekerheid.
5. NERGENS zegt het Vlaams Blok dat ze tegen maatregelen ter bevordering van volksgezondheid is, integendeel! Ik vraag mij af waar u dergelijke onzin vandaan haalt.
|
ik ben absoluut niet links en ik durf gerust stellen dat uw reactie neits anders is dand e VB-propagandamolen weer op gang te draaien. Hebt u feitelijk al eens nagedacht over het sociaal-economisch programma van het Blok?
Dat ze voor een vrije markteconomie met overheidsinterventie zijn lijkt me logsich (staat letterlijk in hun prgramma

), verder willen ze meer investeringen, minder belastingen, hoger leefloon, meer blauw op straat. Vreemd dat ik over de financiering hiervan niets terugvind?
FDW legde mij persoonlijk het volgende uit:
ondernemers kunnen te weinig ademen=>Vlaanderen onafhankelijk