Europees Commissaris
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
je gaat me toch niet vertellen dat je het met filo hierover eens bent zeker?
|
Ik heb geen idee uit welke discussie dit afkomstig is, maar niet tegenstaande dat kan ik filosoof zijn standpunt - of althans mijn interpretatie van dat standpunt - best wel begrijpen. Criminaliteit is een relatief gegeven en de hoogte ervan wordt dan ook hoofdzakelijk bepaalt door datgene dat de omgeving/samenleving als criminaliteit bestempelt en wenst te veroordelen. Verschillende maatschappijen vergelijken is dan ook een absurde bezigheid in deze materie, daar een willekeurig feit in een welbepaalde samenleving als criminaliteit omschreven kan worden terwijl dit in een andere maatschappij als perfect tollereerbaar kan worden geacht.
Terloops wil ik daarbij toch nog eens eventjes (nog maar eens) vermelden dat onveiligheid (en het zogenaamde onveiligheidsgevoel) maar bitter weinig te maken heeft met de hoogte en intensiteit van de criminaliteit.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
|