Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Brussel is veilig omdat er andere steden zijn die minder veilig zijn. Echt een mooie en logische redenering. Ik vraag mij af wat jij op school hebt uitgestoken vroeger? Ik wil je nu niet helemaal uitlachen maar de dag dat Brussel gevaarlijker is dan Los angeles...tja wat moet je daar nu over zeggen.  Niet te geloven.
Men moet een stad niet vergelijken om te weten ofdat het voor de mensen die er wonen of komen niet meer veilig is.
Om jou redenering te volgen.
Barcelona is zo VEILIG als iets! Want in Cuba en in Mexico is het nog veeeeel erger.
Belachelijk vind je niet?
|
Alles is relatief, ttz te vergelijken met maatstaven...
Over Cuba kan ik niet meespreken, maar in Mexico was ik een maand, en nooit op het strand... in Mexico DF, Oaxaca, Vila Hermosa, en gans Yucatan De cuidades campiñones hebben idd een slechte reputatie, maar Yucatan ook: daar hing ik 14 dagen rond en merkte geen probleem met de Indios waarvoor men me gewaarschuwd had: Er zijn er wel die geen of onvoldoende Spaans spreken (heel wat) maar aggressief zijn ze niet. Véél van die onveilige reputaties zijn juist reputaties, niets meer... Voetbalhooligans richten dikwijls op enkele uren meer schade aan dan alle vreemdelingen samen...
Ik vraag me af of jij Brussel wel genoeg kent 
|
Leuven is duidelijk ook niet zo veilig: GVA 18/2/2004
18/02 Leuvense studentenclubs raken slaags op Oude Markt
In de nacht van dinsdag op woensdag zijn omstreeks 02.30 uur op de Oude Markt in Leuven leden van twee studentenclubs met mekaar slaags geraakt. De politie moest tussenbeide komen. Bij een 21-jarige student werd een tand uitgeslagen. De politie stelde een pv op voor het toebrengen van slagen en verwondingen. Het onderzoek naar de daders loopt nog. Het is blijkbaar een studentikoze traditie dat als de ene studentenclub het schild van een andere kan pikken, dit kan teruggewonnen worden in ruil voor een vat. De club die slachtoffer werd van de diefstal, had het afgelopen nacht echter niet zo begrepen op deze traditie en viel met al haar leden de andere club aan. De politie bezorgde na de vechtpartij het schild terug aan de betrokken studentenclub