Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo
|
Mijn oma dronk in de jaren '60 regelmatig melk.
Nu heeft ze Alzheimer. Toeval?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok
Het gebruik heeft de laagste prioriteit, als je meerderjarig bent, en niet voor "overlast" zorgt, en als je alleen een kleine hoeveelheid hebt (hoeveel is niet duidelijk), en als je niets koopt, en niets kweekt (misschien mag je 2 planten in de tuin staan hebben?)
Het is dus allemaal zeer onduidelijk, wiilekeurig, afhankelijk van de interpretatie.
Het is wel duidelijk dat gebruik nog steeds in de strafwet staat.
|
Check die fameuze
omzendbrief... Het gaat om 3 gram of 1 plant.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Ik heb hier in een beginposting al iets gezet over drugs,ik ben radicaal tegen drugs,en alcohol enkel als het misbruikt word en je de baan op gaat .Een glaasje wijn na het eten huis in de zetel kan smaken.Goed voor de gezondheid dat kan je niet zeggen van drugs.
|
Hoe belachelijk, het 'gezondheidsargument'. Wie drinkt er nu wijn omdat het gezond is?
Wijn drink je om de smaak en het effect.
Net zoals je cannabis rookt om de smaak en het effect.
Het is gewoon een kwestie van voorkeur.
Dat wijn toevallig gezond is neem je er maar bij. Je vergeet er wel bij te vertellen dat alcohol gelinkt wordt aan alzheimer en andere ziektes en dat het gezonde effect van alcohol eigenlijk erg miniem is. Zo zijn 10 minuten beweging per dag een veel grotere factor voor de gezondheid dan een glas wijn drinken.
Cannabis kan mits gebruik van een verdamper evengoed neutraal voor de gezondheid zijn.
Maar goed, als jij het gezondheidsargument dan zo belangrijk vindt. LSD, paddo's en dergelijke zijn in principe ook ongevaarlijk voor de gezondheid. Laten we die dan maar legaliseren?