Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat
Stel dat iemand waarmee je al meer dan tien jaar een relatie hebt en die je doodgraag ziet en vice versa,door omstandigheden tot razernij gebracht, jou probeert te wurgen.
Zou je die iemand dan later nog willen terugzien of niet?
|
Niemand kan hierop antwoorden op een manier waar jij iets aan zou kunnen hebben. Maar dat weet je zelf ook wel denk ik.
Echter....wurgen is nochtans zeer extreem, een zéér persoonlijke manier van doden. Iemand afschieten, neersteken, vergiftigen, ... da's zo gebeurd, 3 seconden verstandsverbijstering is voldoende, en je kan er achteraf makkelijker afstand van nemen (de onweerstaanbare drang). Iemand letterlijk doodknijpen vereist niet alleen heel wat meer tijd, ook een overtuiging om door te zetten, vooral omdat je dan ook nog eens in de ogen van je slachtoffer kijkt....(gesteld dat het hier niet om zorgvuldig geplande moord gaat). De woede en de razernij die daarmee gepaard gaan, zijn van een angsaanjagende intensiteit.
Ik weet het niet, maar ik denk dat als de persoon op dat moment bereid was door te zetten, en je dus jezelf hebt moeten redden, er redelijkerwijs geen terugkeer meer mogelijk is. Very dark territory.
Zelfs passie moet rationele fundamenten hebben, of het verteert alles zonder scrupules.