Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza
Jij beweert dat een pater altijd een aura van betrouwbaarheid heeft waarop ik je om je criteria vroeg om tot deze conclusie te komen.
Gelet op het antwoord, in de vorm van een wedervraag, dien ik vast te stellen dat je geen criteria hebt. Je beweert dus zomaar iets lukraak, louter een gezagsargument hanterend.
|
Als ik zeg dat een pater altijd een aura van betrouwbaarheid heeft, dan wil dat niet zeggen dat ik van jou ook verlang dat jij denkt dat een pater een aura van betrouwbaarheid heeft. Ik ben in een katholiek internaat op school geweest, en een mens kan daaraan overhouden dat men het paterschap als betrouwbaar beschouwt. Je schijnt nogal geïrriteerd te geraken omdat ik van een pater, een zekere betrouwbaarheid verwacht.
Esperanza, als je in het discours van Dawkins het racisme 'niet kunt' zien, dan zegt dat voldoende, denk ik. Het klopt dat kritiek op religie niet noodzakelijk racisme hoeft te zijn, maar het is het wel heel vaak. Hoffelijk racisme is nog niet altijd kritiek op religie.
Santos, de Saoudische moslims hebben genoeg mensenkennis om via een kort gesprek te kunnen inschatten of iemand het vermogen heeft om respectvol om te gaan met de islam, en met religie in het algemeen, ofwel of die persoon vast zit in een toestand waarin die alleen maar in staat is wat hij van zichzelf niet kan accepteren in anderen te leggen. Moest ik de persoon zijn die belast was met het verlenen van toegang tot Mekka, ik zou jou op basis van wat je hier schreef ook niet binnen laten. Maar met Jan zullen ze wel een iets moeilijkere opdracht gehad hebben.
Het is geen probleem geweest dat Leyers in Mekka niet binnen mocht. Veli Juksel heeft er wel uitgebreid mogen filmen voor de VRT. We zijn dus zeker niets tekort gekomen ...
... tenzij je een onlesbare honger hebt naar verkettering van de islam, en de moslims.