Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey
Waarom moeten die op school zitten? Scholen waar ze ten eerste al voor 85 a 90% zaken leren die ze binnen de 5 jaar vergeten zijn, notabene.
Ten tweede; natuurlijk heeft 'niet iedereen' die luxe - als je je maatstaf enorm luxueus legt, natuurlijk. Welvaart vergaren is een proces, niet iets dat uit de hemel valt of dat 'vermeerderbaar' is door allerlei wetten.
Ik stel voor dat je zo'n arrogantie achterwege laat tot je de thuissituatie hier kent. Mijn studiebeurs van vorig jaar is - zonder op kot t egaan - 1900 euro. Reken zelf gerust uit hoeveel wij 'maximum' verdienen.
Verder: je vergeet natuurlijk niet dat iedereen maar netto lonen krijgt (dat de bruto lonen gigantisch veel hoger liggen?)
Waar haal jij het recht vandaan om anderen te dwingen om voor u te betalen? Waarom heb je het niet vrijwillig gevraagd? Waarom ben je eigenlijk 0 de kloten dankbaar aan die mensen?,
|
zonder onderwijs is er gewoon geen maatschappij die naam waard, als je over het nut van onderwijs wilt discussieren, niet met mij aub.
wat is voor jou luxueus? je kinderen te eten geven, af en toe wat nieuwe kleren kunnen kopen, ervoor zorgen dat jij en je kinderen toch een beetje ontspanning hebben en dan nadien je huur, gas en water te betalen? is dat luxe? goed, in andere werelddelen zou dit luxe zijn, daar heb je me.
nettolonen? zelf met de brutolonen zou je niet ver komen hoor zonder sociale zekerheid.
heb jij om je studiebeurs vriendelijk gevraagd?
dus ik zou op mijn blote knieën iedere rijke bedanken omdat ik op een gegeven moment in mijn leven van de sociale zekerheid heb kunnen genieten?
sociale zekerheid is er voor degenen die door omstandigheden geen deftig leven kunnen leiden, is dat zo erg, beetje afdragen zodat anderen een menswaardig leven kunnen leiden?
trouwens, die mensen brengen dat weer in de economie hoor, dat geld, artsen kunnen daardoor een extra huis zetten, de winkels hebben een wat grotere omzet, enz enz enz. is dat geen dank genoeg?