Los bericht bekijken
Oud 26 april 2008, 10:22   #93
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik vraag uitleg.
Als Neptunus spreekt over
"problematische migratie in het kader van de gezinshereniging en de bilaterale akkoorden"
Wil ik weten hoe problematisch.
En wat de gezinshereniging te maken heeft met bilaterale akkoorden.
Neptunus spreekt van een
"een immense meerkost"
Dan wil ik weten hoe hij aan de meerkost komt. Wat is de meerkost? Aan wat moet de staat extra geld uitgeven? Moeten er extra wegen gebouwd worden?
Vragen zijn er om gesteld te worden, maar je mag niet steeds dezelfde vragen blijven stellen voor de lol, zodat je bij elke discussie weer kunt vertrekken aan "nul"...
Wie de media een beetje volgt ivm die onderwerpen heeft al meerdere keren kunnen lezen hoe de vork aan de steel zit ivm met die fameuze "gezinsherenigingen" enz Dat spelletje moeten de toekomstige migranten overal ter wereld ondertussen wel kennen, maar jij weet niet waarover het gaat?
Die "bilaterale" akkoorden is een overeenkomst met bepaalde landen waarbij ze weten dat de grenzen hier wagenwijd worden opengezet - hoe meer nieuwkomers hoe meer stemmers voor... op termijn. Alleen als het erop neer komt om ongewenste elementen terug te sturen naar afzender, dan gaat het wat moeilijker met het opstellen van dat soort "bilaterale akkoorden" en de uitvoering ervan.
Wie schreef hier onlangs weer dat de Turken en de Marokkanenin hun eigen landen blij zijn dat een flink deel van hun schorremorrie naar onze landen trekt... Zij zullen het ook wel weten.
Politiekers en bepaalde groepen hebben blijkbaar andere belangen dan het gewone gros van de bevolking. Die zijn vooral goed om met de gebakken peren te zitten...
andev is offline   Met citaat antwoorden