Los bericht bekijken
Oud 26 april 2008, 14:56   #7
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Nieuwe problemen?? Wat jij daar aanhaalt is al eeuwenoud. Bovendien zal het FDF, zelfs als ze gesteund worden door alle Franstaligen in het onafhankelijke Vlaanderen, te klein zijn om hun eisen te doen wegen. Nu hebben ze steun van hun Waalse vrienden, die maar al te graag het FDF steunen.
Oké, maar nu is er het argument dat de gewestgrenzen vastliggen, dat valt dan weg. En dat ze dan te klein zijn is geen argument, elke beweging kan van zich laten horen. Het zou alleszins naïef zijn te geloven dat Vlaamse onafhankelijkheid een einde zou maken aan alle communautaire problemen. De communautaire problemen zouden ietsje veranderen, maar ze zouden er wel nog altijd zijn.

Citaat:
Laat de EU maar komen, ik ben er zeker van dat wij telkens ons gelijk zullen halen.
Mja, maar ik heb toch zo m'n twijfels... Wat als de Franstalige minderheid in Vlaams-Brabant dan ook uitgebreidere taalrechten begint te eisen? Is het dan nog wel houdbaar om het status quo (19 tweetalige gemeenten en 6 faciliteitengemeenten) te verdedigen? Want waarom valt dan de ene gemeente met zoveel procent Franstaligen onder een tweetalig regime of een faciliteitenregime, en de andere gemeente met zoveel procent Franstaligen niet? Ik vermoed dat een onafhankelijk Vlaanderen alleszins de taalrechten van de Franstalige minderheid zou moeten uitbreiden.

Maar dat is een prijs die waarschijnlijk vele Vlaams-nationalisten meer dan bereid zijn te betalen voor onafhankelijkheid.
Citaat:
Ik ook.
Daarover zijn we het eens dan.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 26 april 2008 om 15:00.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden