Los bericht bekijken
Oud 26 april 2008, 16:56   #8
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goe weere Bekijk bericht
Wil het Vlaamse volk dat? Ik wist niet dat een volk kan willen, voelen enz... Volgens mij kunnen alleen individuele mensen dat. Er zijn ongeveer 6 miljoen mensen in Vlaanderen en die willen niet noodzakelijk allemaal hetzelfde. Een meerderheid van hen heeft gestemd voor partijen die voor splitsing BHV zijn, want dat zijn ze bijna allemaal. Daarmee is niet zeker of de meerderheid van de kiezers achter eenzijdige maatregelen staat. Om te beginnen is het niet eens zeker of de standpunten BHV mee gewogen hebben in het stemgedrag van al die mensen. Bovendien waren er nauwelijks alternatieven.

Ik ben heel achterdochtig ten aanzien van mensen die met collectieve termen zoals volk en klasse redeneren, vooral als ze ook nog beweren te weten wat die willen, denken of voelen. Vergelijk met de radicale linkse partijen van vroeger: die beweerden ook dat alles wat ze deden het uitvoeren van de wil van de arbeidende klasse was.

Ik denk dat veel mensen ook in Vlaanderen gewonnen zijn voor het bewandelen van de weg van de gezamenlijkheid, en het zoeken van een eerbaar compromis. Al was het maar omdat de meerderheid van de mensen wil dat België als land blijft bestaan. Dat is de afgelopen maanden al vaak uit opinieonderzoek gebleken.
België zal waarschijnlijk wel het enige democratisch land ter wereld zijn waar na 175 jaar de meerderheid de weg van de gezamenlijkheid moet bewandelen...
En dan draagt die meerderheid nog enorm veel af aan die minderheid, die uit dankbaarheid haar 'rechten' op het Vlaamse grondgebied wil verbreden....

Wat een gezever... De Vlamingen moeten alles... en de Franstaligen staan eendrachtig achter hun NON...

Ik ben ook niet per se voor een splitsing van het land, maar de Franstaligen moeten echt niet veel langer met mijn voeten spelen..

Laatst gewijzigd door Chipie : 26 april 2008 om 16:57.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden