Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit
Hoe zeer mensen aan hun auto verknocht zijn heb ik vorige zondag nog eens op de 'Antwerp ten miles' mogen ondervinden. Zonder hun stalen ros te kunnen gebruiken, valt hun persoonlijkheidsbeeld helemaal in elkaar. Hoe dat die automoblisten konden sakkeren over het feit dat de Kennedytunnel en de Waaslandtunnel (Konijnenpijp) waren afgesloten. Het was precies of er had in het Antwerpse een genocide plaatsgevonden. En dat voor tunnels die ocharme een paar uurtjes op een heel jaar worden afgesloten !!! Dit voor een prachtig en gezond volksevenement waarmee Antwerpen nog eens integraal positief in het nieuws kon komen, de reacties van die verzuurde autobestuurders niet meegerekend. Het enige dat wij dan vragen, als medelopers, is een halve dag per jaar wat minder autoverkeer en een vrije doorgang door de tunnels, die ook de autoloze belastingbetalers mee onderhouden. De 364, 5 andere dagen per jaar is 'king car' nog steeds de baas op onze wegen. Maar zelfs dat is voor de autofreaks blijkbaar teveel gevraagd !!!
Ik had er wel plezier in dat ze deze keer eens tegen hun kar (  ) werden gereden. Ik heb dan ook, al joggend, naar al die autochauffeurs gezwaaid die stonden te wachten aan de Kennedytunnel om naar hun zondagse hobby te gaan. Gelukkig namen sommigen het sportief op en zwaaiden ze nog terug.
|
een typisch egoïste interpretatie. omdat u medeloper bent is alles gewettigd maar als u volgende week ergens moet staan aanschuiven omdat een ander zijn hobby ervoor zorgt dat de door u gekozen weg niet toegankelijk is ga je moord en brand roepen.
ik vind het op zich niet een slech initiatief maar vind het overdreven dat ook de tunnels werden gesloten. dat men in Antwerpen de nodige straten afsluit voorzien van de nodige omleidingen kan ik nog inkomen maar door de tunnels paseert ook doorgaand verkeer. dit doorgaand verkeer is enorm belemmerd geweest door deze festiviteiten waarvan trouwens menig persoon niet op de hoogte was.
dat u stelt dat dat al deze mensen stonden aan te schuiven om "naar hun zondagse hobby" te gaan is totaal misplaatst. u kent het werken op een zondag misschien niet maar er zijn vele mensen die wel op een zondag werken, daar gaat u dan een beetje mooi staan naar zwaaien terwijl u denkt, ik heb toch mooi een stuk van uw verdienste afgesnoept door ervoor te zorgen dat uw werk nu enkele uurtjes stilliggen.
heel joviaal is dit, je mag er best trots op zijn !!!