Los bericht bekijken
Oud 27 april 2008, 08:45   #68
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
1) Uiteraard begrijp ik de problematiek van de verfransing in de rand en deel ik jouw analyse: de onwil om Nederlands te leren is inderdaad het probleem.

2) De vraag is wat de splitsing van het kiesarrondissement BHV aan die verfransing zal doen, en wat de impact erop zal zijn voor de band tussen Brussel en Vlaanderen.

3) Hola, hola, ik heb gezegd dat het VB een partij is die oproept tot haat tegen al wie anders is (op de eerste plaats al wie iets met links en vakbonden te maken heeft).

4) Dat heeft niets te maken met BHV. Ik begrijp niet waarom je mij het omgekeerde van wat ik gezegd heb in de mond probeert te leggen!
1) blij om te horen dat we wat dit betreft bondgenoten zijn.

2) De splitsing BHV zal de Franstaligen hopelijk doen inzien dat ze zich moeten aanpassen. Erkenning van de grens en de taal is nodig voor een vredelievende samenleving.

3) Ook daarmee ben ik niet akkoord. Wij willen dat wie bij ons komt wonen zich aanpast , en zeker onze taal te leren (noodzakelijk voor een job). Dat heeft niets te zien met 'oproepen tot haat'.
Wij hebben zeker niets tegen vakbonden waaraan onze samenleving zoveel aan te danken heeft.
Wij zijn wel tegen vakbonden die het Belgisch statusquo verdedigen tegen de belangen in van de Vlaamse arbeiders.
Wij zijn zeker ook niet tegen solidariteit. Wel tegen 'solidariteit' die de onzalige transfers door dik en dun verdedigt en voorbijgaat aan de corruptie en misbruik in de PS-staat Wallonië.
4) Dat is dan een misverstand van mijnentwege, waarvoor mijn verontschuldiging;
Het is niet mijn bedoeling je woorden te verdraaien.
Maar iik ben wel van mening dat niet alleen franstalige landgenoten, maar zeker ook nieuwkomers zich moeten aanpassen in ruil voor al de voordelen waarvan ze hier kunnen genieten die ze in eigen land niet hebben.

Laatst gewijzigd door luc broes : 27 april 2008 om 08:57.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden