27 april 2008, 10:00
|
|
Burgemeester
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander
Niet mee eens. Als je snelheid A beschouwd als factor 1 en snelheid B als 1,013333, dan is de snelheid van B 1,3% hoger. Er zit een verschil tussen iets vermenigvuldigen met 1,3 of iets verhogen met 1,3%. 1,3 is namelijk 30% hoger dan 1. Je haalt 2 dingen door mekaar, mijn berekening was juist. Uitkomst blijft 1.000.
ik ben akoord met deze beredenering maar uiteindelijk is vermenigvuldigen met 1.0133333 hetzelfde als verhogen met 1.3% dus hebben wij dezelfde berekening op een andere manier toegepast en dienen we dus aan dezelfde resultaten te komen.
Het deel van de ring waarover ik sprak is niet voorzien van Matrixborden. Daar geldt dan ook geen snelheid van 100km/u bij drukte. Uitkomst blijft 1.000.
zoals ik al zei kan je je op de door u gebruikte gegevens niet baseren, uw gegevens gelden enkel op een bepaalde plaats, met een bepaald aantal verkeer en twee voertuigen met een bepaald verschil doch zal je een aantal kilometer verder van die plaats andere gegevens krijgen. je zei zelf dat dit het door u gerekende record was, om objectief te blijven ben je beter gemiddelde waarden te gebruiken
Helemaal mee eens. Als je het gemiddelde zou nemen, dan kom je aan nr 1: 1 minuut tijdsverlies, nr 50: 0:00. Gemiddelde voor alle 50: 30 seconden. Nu is het zo dat op het moment dat nummer 1 weer vrij baan heeft, nummer 50 nog niet direct weer gas kan gaan geven. Gezien de trage reactie van veel mensen, zou dat wel eens enkele minuten kunnen duren. Dat zie je altijd aan de harmonicawerking in een file. Laten we het tijdverlies op gemiddeld 45 seconden houden: 50 x 3/4 minuut = 37 1/2 minuut. De uitkomst komt daarmee op 750x.
zoals ik al zei, met gemiddelde waarden bekom je juistere berekeningen, er kunnen meer dan vijftig wagens vertraging oplopen net zoals er ook een pak minder wagens vertraging kunnen oplopen.
Wel leuk trouwens, een vrachtwagenchauffeur die kan rekenen. 
|
ik moet je teleurstellen André, ik ben helemaal geen vrachtwagenchauffeur.
ik ben een persoon die het zeer jammer vind dat deze ,hardwerkende, personen telkens in een negatief daglicht komen in de media en daardoor ook in de volksmond
|
|