Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fonske
Vindt je één geisoleerd geval van enkele paras( in een totaal andere context) te vergelijken valt met de situatie in Israel?
|
1 enkele ? Hallo zo'n verhalen komen al jaren naar boven op zowat elke missie waar de para's meedoen.
En ja de sitiuatie is anders. Hier gaat het om vredesmissies met relatief weinig gevaar in israel is er een halve oorlog aan de gang met veel gevaar voor de soldaten.
Citaat:
Kan jij hieruit afleiden dat alle andere Westerse landen het slechter zouden aanpakken? En dan vindt jij Noord Ierland met Israel vergelijken een disproportionele vergelijking.
|
Remember bloody sunday? En ik heb nooit gezegd dat noord ierland en israel een slechte vergelijking zijn.
En de europese landen die het wel gedaan hebben deden het minstens even slecht. Frankrijk in algerie, spanje, belgie, VK , ...
Citaat:
Komaan da gelooft ge toch zelf niet.
|
Zeg dan eens welke rechten hebben die arabieren niet in israel die de niet arabieren wel hebben.
Citaat:
En wat in de bezette gebieden.
|
Bepaald volgens de oslo akkoorden lees die eens zou ik zeggen.
Citaat:
Trouwens ik kan nog enkele rechten opnoemen die ze schenden.
Verbod op willekeurige aanhouding( BUPO art9)
bewegingsvrijheid: art 12 Bupo
|
Leuk dat je de mensenrechten laat vallen en verder gaat met burgelijke en politieke.
Voor zover ik weet is de west bank en gaza niet lid van het BUPO verdrag .
Citaat:
En ongelukken, laat me niet lachen. Als u de actualitiet volgt:
- de verschillende getuigenissen van berouwvolle israelische resevisten
|
Ja en? Toon mij eens 1 conflict waar zo'n zaken niet voorvielen. Makkelijk om hier vanuit het verre belgie te preken maar als je ginds staat als 20 jarige is het iets heel anders hoor. De wandaden worden wel door het israelische leger te zwak aangepakt.
Citaat:
- petities,protesten en dienstweigering van piloten en reservisten omwille van de wantoestanden
|
Dienstplicht bestaat nog in israel dus normaal dat je weigeraars hebt. Heel beperkt in het enorme IDF .
Citaat:
- de beelden van het jongetje en zijn vader die worden neergeschoten
|
Waarvan er sterke bewijzen bestaan dat het de palestijnen zelf was . Geen van de 2 wil zeggen dat zei het was en alletwee hebben ze zo snel mogelijk alle bewijzen opgeruimd. Geloof je de ene propaganda dan zouden het de palestijnen geweest zijn geloof je de andere dan waren het het IDF. JIj leest blijkbaar de palestijnse propaganda. Ik zeg dat geval is onduidelijk.
Citaat:
- de amerkaanse student die wordt overreden door een bulldozer omdat ze een huis beschermt
|
Ongeluk als je je voor een buldozer legt kan dat wel eens gebeuren.
Citaat:
- de praatjes en vernederingen van de israelische soldaten aan de controle posten
|
Tov de andere israelische soldaten die wel medelevend zijn en de regels buigen en die die met sneeuwballen naar de palestijnen aan het gooien waren? je hebt debielen overal
Citaat:
Wel leuk dat u alle palestijnen over de zelfde kam scheert.
|
Kijk gewoon naar de polls daar gehouden. 75% keurt aanslagen op burgers goed. Zegt mij genoeg hoor. Niet dat ik dat de fout van de palestijnen zelf vind, ze zijn gewoon zo gebrainwasht door de PA .