Discussie: Opportunisme?
Los bericht bekijken
Oud 19 februari 2004, 10:50   #1
Vlaamse democraat
Burger

Standaard

Graag uw reactie op het volgende. Een lezersbrief van vijf lijntjes in Brussel deze week om steun te betuigen aan het kartel. Ondertekend door o.a Karl Vanlouwe, Paul De Ridder en Rob Geeraerts.

Karl vanlouwe : Volgens Brussel deze week advocaat in Sint-Agatha-Berchem. Ze vergeten er wel bij te vermelden dat de heer Vanlouwe parlementair medewerker is/was bij de N-VA fractie in het Vlaams parlement. Hij heeft er dus alles bij te winnen dat deze fractie blijft bestaan.

Paul de Ridder : werd door onze afdeling herhaaldelijk gecontacteerd met de vraag om een belangrijke plaats in te nemen op de N-VA lijst. Volgens hem was dit niet te combineren met het programma dat hij presenteert op TV-Brussel. Nu er (misschien) mandaten te verdelen zijn is het ineens geen probleem meer om zich te outen als N-VAer.

Rob Geeraerts : Oud-VU senator en partijraadslid. Hij is het enige bestuurslid van onze afdeling. Alhoewel.. laat zich al maanden niet meer zien op bestuursvergaderingen en weigerde onlangs om voor de N-VA deel te nemen aan een debat in zijn gemeente. Op de partijraad is hij ook al maanden niet meer aanwezig. Ik kan het weten, ik ben zijn plaatsvervanger. Als hij het kartel zo belangrijk vindt waarom was hij dan niet aanwezig op de partijraad waar het werd goedgekeurd? Laat me raden. Hij wist niet eens dat het op de agenda stond. Hij had waarschijnlijk zelfs zijn uitnodiging niet bekeken. Nu hij beseft dat er misschien een mandaat in zit komt hij uit zijn schulp.

Om het met de woorden van Bart de Wever op de meeting in Hasselt te zeggen : Ik kots hiervan!!!
Vlaamse democraat is offline