Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Saudi-Arabië, Pakistan, Sierra Leone of Haïti?
Het spreekt voor zich dat de toestand in (o.a.) die landen eveneens niet aanvaardbaar is en over de beugel gaat, maar open een nieuw topic als je daar uw gal wenst over te spuien en houdt u hier aan het onderwep! Of is consequentie (in case: het veroordelen van al die regimes en dictatoriale toestanden) teveel gevraagd?
|
oeps, mijn fout, ik dacht dat die oproep om 1 dictator af te zetten en te berechten misschien ook zou gelden voor andere bandietenleiders.
Dus Castro mag verdreven worden door de Marines en in Guantanamo geplaatst worden, al de andezren pakken we ook geval per geval aan?
een internationaal (door de meeste staten erkend) gerechtshof zou een basis vormen om alle wantoestanden ivm genocide of dictaturen aan te pakken i.p.v. de nu bestaande willekeur en het al dan niet kwispelen als de VS roept. Selectieve verontwaardiging
en Antoon, waarom baseer jij je nu wel op een verslag van een medewerkster van die "irrelevante" VN? Was Cuba trouwens het enige land dat in dat rapport vermeld werd, of kies jij er bewust kameraad Castro uit?
Mij lijkt werken via de VN en een internationaal gerechtshof de enige manier om op een euh... minder oneerlijke manier foute regimes aan te pakken. Yep, I'm still a dreamer