Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
dus rond elke windmolen zit een cirkel van 800meter doorsnee waar niks in mag staan
|
Is dit echt noodzakelijk? Dat lijkt me een afspraak voor de 'veiligheid', maar een grotere densiteit zou toch niet de energieproduktie noemenswaardig verlagen. Je zou ook de molens windkracht 'ietsje meer' bestendig kunnen maken als het om de veiligheid gaat, en ze dan op 50 meter van elkaar zetten. In een extreem geval vallen er dan enkele tegen elkaar aan. Nog extremer en je hebt een wedstrijdje domino. Onwaarschijnlijk. We nemen meer risico met andere energievormen denk ik.
Dank je voor het antwoord trouwens.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maddox
Om altijd 3000 megawatt aan windenergie te hebben, moeten we dus op een lokatie of 10 3000 megawatt aan windmolens zetten. Nu, een windmolen werkt alleen tussen bepaalde windsnelheden, en bij de lagere werkingsnelheid hebben we minder opbrengst. Om een voorbeeld te geven. Op jaarbasis doen windmolens in België 20% van hun geinstaleerd vermogen. Om dat op te vangen moeten we dus 15000 Megawatt opstellen per lokatie. Da's 150000 megawatt aan geinstaleerd vermogen.
|
Reken je nu niet twee keer hetzelfde door, een keer aan een factor 10 dan aan een factor 5? Dan zitten we aan een verhouding 1/50. Lijkt me veel. Voor de rest...point made.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Het risico is ook niet NUL dat op een gegeven moment een contingent van 1.000.000 zeemeeuwen vlak boven jou gaat vliegen en een spervuur van drek op je loslaten, zodanig snel dat je compleet bedolven geraakt onder de meeuwendrek, en ter plekke zal sterven.
Een scenario dat toelaat alle zeemeeuwen sito presto af te maken, me dunkt !
|
U heeft werkelijk een groot vertrouwen in de veiligheid van kerncentrales. Maar meeuwen doen niet aan terrorisme; die species die ons allen genegen is daarentegen...
Sfax beweerde eerder dan hij/zij zonder veel problemen een ramp in het Antwerpse zou kunnen veroorzaken waarmee Bhopal in het niets verzinkt. Maar als het op kerncentrales aankomt dan is het allemaal 'onmogelijk'. Raar toch.