Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya
En wat is het veschil met 'onze' banken?
|
Als ik morgen een huis wil laten bouwen, of er één kopen, en ik ga naar de bank, dan lenen die mij enkel geld als ik garanties kan tonen (= inkomsten, andere bezittingen) waar ze op kunnen terugvallen indien ik niet terug kan- of wil betalen.
Bij de islamietische bank onderzoeken ze of de aankoop die ik wens te doen een intelligente aankoop is, en zij kopen dat dan. Ik betaal terug in de vorm van een soort huur. Dat kunnen heel kleine maandelijkse sommen zijn, lopende over tientallen jaren, en die mijn erfgenamen kunnen verderbetalen na mijn dood. In het geval van een appartementsgebouw, zoals dus dikwijls het geval is bij de Marokkanen die van dit systeem gebruik maken, gaan de "huurders-eigenaars" in het gebouw wonen, en verhuren de rest van de appartementen, wel aan een normale huurprijs dan, en waarvan ze kunnen leven. Dat is dus eigenlijk onderverhuren, vermits de bank nog steeds de eigenaar is in werkelijkheid. Door de Belgische Staat worden deze huurders-eigenaars beschouwd als huurders, maar ze kunnen wel leven van wat ze verdienen met zoals een echte eigenaar appartementen te verhuren aan derden. Valt uw euro ? Probeer het maar eens, als Belg. Want in die banken worden alleen moslims "bediend" hoor. Daar sturen ze ons, de échte Belgen, wandelen. En de Belgische fiscus is ook wat strenger met zijn eigen onderdanen, u moet een 2de nationaliteit hebben, liefst de Marokkaanse, om zulke stoten te mogen uitsteken. Discriminatie dus, en nog zo geen beetje ! Dit terwijl er meer en meer Belgen in tenten wonen, of in een kartonnen doos, op het voetpad, waar de allochtonen grijnzend , en met minachting , op spuwen...