Los bericht bekijken
Oud 30 april 2008, 22:42   #38
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
het is een én - én verhaal:

net zoals er inderdaad jongeren zijn die te weinig hun verantwoordelijkheid opnemen door bv meer op straat te hangen dan in de klas te zitten
zo zijn er ook leerkrachten die de allochtone leerlingen in de klas op voorhand opgeven
zo zijn er ook werkgevers voor wie geen enkele allochtoon - ongeacht diplomas en attitude - ooit zal voldoen

Ik geloof dat niet. I.e. ik geloof wel dat er een uiterst klein percentage leerkrachten en werkgevers is die écht 'racist' is, maar ik geloof niet dat dat een factor van belang is in de algemene mislukking van deze bevolkingsgroepen.

Ten eerste omdat zoals ik al aanhaalde er heel wat groepen 'niet blanken' zijn die wel succes hebben in onze samenleving. Als die 'racisten' veel impact hadden dan gaat het dus over een heel nieuw soort racisten, want ze hebben blijkbaar geen probleem met indiërs, maar wel met marokkanen.

Ten tweede: ondertussen zijn er bij ons al zoveel inquisitiebureaus �* la CGKR opgericht dat 'echte' racisten wel 3 keer zullen nadenken vooraleer ze een handeling stellen die dat openlijk aantoont.

En daartegenover staat een grote groep allochtonen die op geen enkele manier op hun eigen verantwoordelijkheid worden gewezen. Ben je sinds je 10 jaar niet meer naar school geweest en vind je nu geen job? Dikke pech als je vlaming bent, maar als je van marokkaanse afkomst bent dan wordt dit onder de mat geveegd en mag je gaan klagen dat 'racistische' werkgevers je geen kansen geven...
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden