Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibn Khaldūn
Ik wil het ook zo gelovigen maar ik kan niet en ik heb geen reden om duizenden boodschappers van God te verwerpen

|
Ik dank jou alvast voor je eerlijke antwoord...

Je bent wie je bent,niet meer en niet minder,alle mensen zijn gelijk ,alléén hun opvoeding en geloofsvisie zijn verschillend,en ieder reageert vanuit zijn persoonlijk standpunt dat hem door zijn opvoeding is ingegeven.Nét daarom zijn de woorden van kemal Attaturk zo belangrijk.....
"Alle mensen zijn broeders", en dit over alle grenzen van geloof en huidskleur heen.
Citaat:
Goedheid moet soweiso uit je eigen komen want de regels zoals doe de mensen niet wat je niet voor jezelf wilt en andere regels zijn uiteindelijk uit boodschappen van profeten gekomen.

|
Dat is zuivere perceptie mijn vriend...Sommigen vinden de boodschap in hun geloof,en anderen vinden het in hun eigen hart...en uiteindelijk vinden ze beiden hetzelfde, alleen de weg ernaar toe is anders geplaveid.....
Citaat:
Ik kan dat ook niet want ook al ben ik de grootste kenner van de zaken in de wereld en ik heb alle kennis van de zaken dan blijf ik met mijn verstand en mogelijkheden gewoon zwak, mijn verstand is niet foutloos en ik ben een mens dus ik vergeet en ik vergis me en ga zo verder. 
|
Het geweten mijn vriend,je grootste bondgenoot en tevens je grootste beperking bepaald je eigen ikzijn...
Jij gaat te rade bij jouw profeet wat betreft je zogenaamde vergissingen en zwakheden,die je denkt te begaan...En tja ik kijk mezelf aan voor de spiegel en leg voor mijn begane zwakheden uitsluitend de verantwoordelijk bij mezelf...
Maar in wezen is er géén verschil tussen ons beiden aangezien we elk op onze manier onze fouten en zwakheden erkennen en van daaruit de wil hebben om aan onze gebreken te werken,jij vanuit jouw geloof, en ik vanuit mezelf..