Citaat:
Leuk dat je de mensenrechten laat vallen en verder gaat met burgelijke en politieke.
Voor zover ik weet is de west bank en gaza niet lid van het BUPO verdrag .
|
U weet blijkbaar niet dat burgerrechten en politieke rechten mensenrechten
zijn, men spreekt hierover eerste generatie mensenrechten. BUPO is trouwens een VN verdrag.
En inderdaad Israel heeft het BUPO nog niet ondertekend. Waarom niet?
Citaat:
Zeg dan eens welke rechten hebben die arabieren niet in israel die de niet arabieren wel hebben.
|
Op papier kan ik je niets geven. Maar ben je er echt van overtuigd dat ze in realiteit gelijk behandeld worden?
Citaat:
Kijk gewoon naar de polls daar gehouden. 75% keurt aanslagen op burgers goed. Zegt mij genoeg hoor. Niet dat ik dat de fout van de palestijnen zelf vind, ze zijn gewoon zo gebrainwasht door de PA .
|
Bron? Cijfers aanhalen zonder is bron makkelijk.
Als ik u moet geloven is 75% van de bevolking gebrainwashed door de PLO.
Wel mischien heb je gelijk. Mischien zijn de bezette gebieden een geweldige plek. Leuke vluchtelingenkampen, lekker gezellig op elkaar gepakt. Samen gezellig binnen zitten tijdens de avondklok of als er een uitgaans verbod geldt(soms tot enkele weken).
Geregelt wat entertainment en afwisseling door razzia's luchtshows en live bomberdementen. En heel soms, als ze aan de controlepost goedgezind zijn, mag je naar een dorp je familie en dierbaren bezoeken.
De droom van elke mens. Maar toch is 75%( bron?) voor zelfmoordaanslagen. Wat een ondankbare. Dit kan enkel liggen aan het brainwashen van de PLO.
Begrijp me niet verkeerd ik keur zelfmoordaanslagen niet goed, en zeker niet op burgers. Maar ik kan wel begrijpen dat de palestijnen dit wel doen. Na 50 jaar bezetting zonder enige vooruitgang, eerder regressie, kunnen mensen wanhopig worden. Maar dit geldt evenzeer voor het Israelische volk.
Citaat:
Remember bloody sunday? En ik heb nooit gezegd dat noord ierland en israel een slechte vergelijking zijn.
En de europese landen die het wel gedaan hebben deden het minstens even slecht. Frankrijk in algerie, spanje, belgie, VK , ...
|
I remember bloody sunday. Maar kijk waar Noord Ierland nu staat. Een autonome Assembly met evenredige vertegenwoordiging en een streven naar een evenredige vertegenwoordiging in alle diensten en sectoren.
Hmmm... inderdaad zeer slecht aangepakt door het VK.
Quote:
Citaat:
En ongelukken, laat me niet lachen. Als u de actualitiet volgt:
- de verschillende getuigenissen van berouwvolle israelische resevisten
Ja en? Toon mij eens 1 conflict waar zo'n zaken niet voorvielen. Makkelijk om hier vanuit het verre belgie te preken maar als je ginds staat als 20 jarige is het iets heel anders hoor. De wandaden worden wel door het israelische leger te zwak aangepakt.
|
Wel makkelijk om hier vanuit het verre Belgie te zeggen "ongelukken gebeuren". Ginds staan de families en dierbaren van de slachtoffers van zulke "ongelukken"

er wel heel anders voor. Dat het israelische leger dit te zwak aanpakt is een zware understatement.
De hoge top van het leger is immers mede verantwoordelijk voor.
Remember Sabra en Chatilla.