Los bericht bekijken
Oud 1 mei 2008, 19:42   #33
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Wat een onzin ! In elk land of het nu een federatie, een confederatie of een centralistische indeling heeft zijn arrondissementen, provincies, deelstaten, kantons & what have you duidelijke homogene gebieden toiegankelijk voor alle burgers met plaatselijke reglementen volgens de bevoegdheidsverdelingen van dat land, die staat etc..
Zelfs in de "statenbond" EU bestaat er een regeling over hoe men EU directieven uitvaardigd en hoe die in de diverse deelstaten geïmplementeerd worden.

En dat zou in België of all places niet mogelijk zijn ? Wij zouden hier onze grenzen telkens moeten aanpassen als er iemand verhuist een beetje te veel ofwel in hoordelijke, oostelijke of zuidelijke richting ? Wij zouden nachtmerries krijgen als we een omzendbrief van de gemeente waarin wij wonen in een nationale taal die wij niet machtig zijn ?

...

Ik kan begrijpen dat ter gelegenheid van vorige gewestgrenscompromissen de BHV anomalie is ontstaan - het grondwettelijk hogf heeft ingezien dat dit een vergissing was
en dat deze absurditeit de wereld uit moet. Indien de franstaligen in "ruil" andere gewestgrenzen willen trekken goed : maar dat kif/kif een lapje grond hier en een lapje grond daar en daarna amen en basta ! Gewestgrenzen hoeven geen taalgrenzen te zijn : eer zullen altijd ergens "taalminderheden" ontstaan van Knokke tot Durbuy. Ons land is vergeven van franstalige vlamingen en nederlandstalige walen.. ik zou begot niet weten hoe die uit elkaar te halen zijn. Voeg voor mijn part LLN bij Leuven en Baarle Hertog bij
Wallonië !

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden