Discussie: Volk wordt Staat
Los bericht bekijken
Oud 1 mei 2008, 20:02   #75
Thiebault
Vreemdeling

Thiebault's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Thiebault
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat ze dan maar rap hun idee om de rand te annexeren en zo een corridor te bekomen opgeven! Dat is immers om oorlog vragen.
ik hoop dat de Vlamingen zich niet zouden laten doen ! Dus, als de oorlog is de laatste oplossing, ik ben zeker niet tegen... Een volk heeft het gerecht van een staat hebben en hij (de volk) moet zijn staden verdedigen... Dit dag, ik zal de wapens nemen met mijn broeren.

Citaat:
Wij weten dat dit de bedoeling is en ook waarom. Vlaanderen kan overleven zonder Belgique, maar Brussel en Wallonië niet.
Dat is niet de probleem. Ik denk dat de Wallonië kan enig overleven met andere politiek. Zijn economiesch interesseert sommige groot maatschapijen. Nochtans, Brussel is een vlaamsstad, vanuit een historisch, geografisch en cultureel standpunt. 70% van franstaligers die wonen in Brussel zijn niet voldoende om een Waalse stad ervan te doen. Hoeveel franstaligers uit Brussel denken aan hun vlaamsidentiteit ? Niet veel...

Vlaanderen moet zich aan de (echte) Brusselse Franstaligen laten bewust worden dat zij Vlaams zijn

Citaat:
Maingain is dus homosexueeel volgens jou ?
In realiteit, nee denk ik. Dat is een grap die loopt alleen in het frans, blijkbaar !

Citaat:
Dus voor jou is Brussel Vlaanderen?
Als Brussel is niet een Vlaamse stad voor gij, dan je stigmatiseert alle van de probleem voor Brussel.

Citaat:
En je weet dus wél waarom je grootouders jouw ouders niet in hun eigen taal hebben opgevoed: door de Franstalige druk.
Dat is niet hun schuld. Het Belgisch regime heeft dit gedurende 178 jaar welbewust in de hand gewerkt. Had het regime dat niet gedaan, maar de Vlamingen vanaf de eerste dag recht gedaan, dan hadden de Vlamingen het geaccepteerd. Dan sprak jij vandaag wellicht vloeiend Frans én Nederlands.
Ja. Nu, mijn werk is Nederlands te leren en mijn kinderen in dit taal opvoeden, naast het Frans (voor hun moeder). Omdat het Nederlands de enige taal is die in mijn aders giet.

Citaat:
Waarom neem je niet eens contact op met Kaal via pb? Dat is ook een Franstalige Vlaming. Ik denk dat je goed met hem zou kunnen opschieten en dat je veel van hem zou leren. Het is een zeer wijze man.
Hij komt hier ? Bedankt voor dit inlichting.
En zelfs als de Belgen z'n ondergang schreeuwen, Vlaanderen is sterker dan duizenden eeuwen, Vlaanderen is niet dood, Vlaanderen zal leven, Vlaanderen doet Belgie barsten en beven, weg met die bastaard de Belgische staat, Vlaanderen is alles wat nog bestaat, Vlaanderen mijn volk, mijn vlakkeland, Vlaanderen is mijn vaderland.
Thiebault is offline   Met citaat antwoorden