Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oro N Ishi
Miss White verkiezingen klinkt racistisch
Miss Marrokko verkiezingen in nederland klinkt normaal...
Hoe zou dat komen?
Iedereen doet zo schijnheilig over 'racisme'. Het is echt ver gekomen...
Als ik iemand uitscheld omdat hij dik is, zegt niemand wat.
Als ik niet kan leven met de algemene ingesteldheid van een andere cultuur, die mij hier steeds meer de les komt spellen, en steeds meer moeten wij ons aanpassan aan hun en daarmee niet akkoord ga. Dan zwaait er wat.
Racisme bestaat niet.
1. Als je iemand anders haat, puur omdat hij een ander kleur van vel heeft dan heb je een mentale ziekte.
2. Als je mensen met een bepaalde persoonlijkheid haat, dan is dat normaal.
3. Het is niet mijn fout dat in sommige culturen, door opvoeding, iedereen dezelfde mentaliteit heeft. En als ik net die mentaliteit haat... dat recht moet ik kunnen hebben.
|
Ik heb een soortgelijke conclusie getrokken: men word toch niet als "racist " geboren, maar men word dat eventueel, na een reeks onaangename voorvallen. Moesten arabieren en zwarten nu voor het merendeel super sympatieke mensen zijn, waarvan we dan ook nog van alles konden leren bvb, dan zou iedereen, op een paar debielen na, die mensen toch graag zien ?
Maar dat is dus niet zo: zelfs de poco's zijn verplicht om toe te geven dat die mensen een probleem zijn in onze samenleving, en dat ze enorm veel last verkopen...