Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Ik wrijf links niets aan, emotioneel en rationeel gedrag verdienen m.i. evenveel respect. Beide zijn een stuk van ons "mens-zijn".
Een ander stuk van ons "mens-zijn" is inderdaad onze primaire defensieve reactie tegen iedereen die "vreemd" is. Ik vind dat we deze reactie niet kunnen/mogen ontkennen, maar dat we voldoende beschaving aan de dag moeten leggen om ons hier niet aan te bezondigen, net zoals we geen andere mensen de hersenen mogen inslaan, niet mogen stelen, etc. Ik volg het VB discours maar in zoverre dit het geval is (en blijft).
|
Volstrekte onzin. Mijn verwijt is precies dat op forums zoals dit door de extreemrechtse aanhang nagenoeg enkel emotioneel en allesbehalve rationeel wordt gediscuteerd. Dat het er zo emotioneel aan toe gaat, is precies het succes van de politieke forums èn de overgrote deelname van Blokkers.
Bovendien gaat het niet over het al dan niet gebrek aan emotionaliteit die Filip Dewinter zou hebben, maar om het onmenselijke, het inhumane repressieve beleid dat zijn (en FDW) voorstaan. En dat dit emoties losweekt is maar normaal èn menselijk. Honderdduizenden mensen worden geviseerd.
Loop de discussies over asielzoekers, homoseksuelen, hoofddoeken, criminaliteit enz.. maar eens door, en vertel mij wat daar zo weinig emotioneel zou zijn, en vooral rationeel. Het is precies het tegenovergestelde waar.
|
Daar gaat ie weer ! walg
Dilbert heeft wel gelijk dat dergelijke primitieve reacties bestaan zoals de vrees voor alles wat vreemd is :dit is de voornaamste bestaansreden voor de verschillende godsdiensten ter wereld.
Dit ontkennen bewijst dat jij de gevolgen van een multiculturele samenleving niet kan inschatten , laat staan uw mening kunnen geven over mensen die dat wel kunnen .
Ik vraag me af wat jij gaat doen als de Bosnië - situatie zich hier herhaald? Het begin is er al : AEL , Trappes , .. , je hoeft zelfs niet te discussiëren over wie de schuldige is , autochtoon of allochtoon , als zijnde de belemmering van de integratie.