Los bericht bekijken
Oud 4 mei 2008, 18:38   #25
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Mijn 'klassieker':

1. Je kan een figuur (historisch - actueel) één uur vrijelijk vragen stellen, wie zou je dan nemen?

2. Stél: je bent een vlieg en kan onopgemerkt een gebeurtenis bijwonen of een plaats bezoeken eender wanneer in de tijd, wat zou je dan kiezen?
Zéér moeilijke vragen. Ik ben namelijk in zowat alles geïnteresseerd (zelfs in fysica, al zouden m'n oude leraars moeite hebben het te geloven), en m'n interesses in periodes en personen is enorm wisselvallig. Meestal hangt het af van een boek dat ik net gelezen heb, of een film die ik gezien heb.

Maar ik ga toch maar pogen een voorlopig antwoord te geven, waarbij ik ernaar zal streven zo "permanent" mogelijk te repliceren maar toch hoop dat ik het op het einde toch zal veranderen.

1. Als ik binnen m'n eigen "sector" blijf: misschien Jef Van Extergem. Hij heeft bij mijn weten nooit een consistente theorie of uitgebreide verklaring voor z'n links en Vlaams engagement gegeven; ik zou wel eens weten wat hem bezielde.

2. Misschien het Congres van Wenen. Europa vorm geven; je kunt amper iets leukers verzinnen! Anders zou ik wel eens willen zien hoe Brussel en z'n riante omgeving (uiteindelijk is het de streek die ik het beste kan vergelijken, indien er al een vergelijk mogelijk is) in de late middeleeuwen of de vroege renaissance. Eigenlijk mag het gerust tot de 18e eeuw gaan, maar ik vrees dat een vlieg zelden zo lang leeft.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden