Los bericht bekijken
Oud 4 mei 2008, 20:07   #65
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Een heel stom verhaal eigenlijk. Het belangrijkste wat je moet weten, is dat ik amper over enige fantasie of creativiteit beschik.

Ik lurkte al lang af en toe op dit forum; omdat ik af en toe wel eens interessante zaken te weten kwam (tegenwoordig heb ik die indruk veel minder; je moet er in het midden van staan om te weten met wat voor een bende zeveraars je te maken hebt! ), en toen zag ik ineens iets staan over het Links Republikeins Forum. Ik dacht in mezelf dat het tijd was dat ook ik het woord via de moderne communicatiemiddelen zou verspreiden, maar... ik vond natuurlijk geen goede nicknaam. Het toeval wil echter dat ik op dat moment ook een pagina gevonden had waarop het woord "kameraad" stond in verschillende talen. Dus vond ik "burkide" in het Baskisch.

Nu vind ik dat eigenlijk een vrij lullige naam, temeer daar ik geen Baskisch ken (behalve woorden als "bai" en "ez"), en niet eens weet of de samensteller van die lijst dat kende. Wie weet betekent het helemaal niets, of misschien wel kameraad in deniet-politieke zin van het woord. Ik zag het ook als een noodoplossing. Maar ik heb het nog steeds niet veranderd.

Eigenlijk wil ik het wel veranderen; maar ik heb gewoon nog niets beters gevonden. Ik had even aan "Extremegem" gedacht, een pseudoniem dat Jef Van Extergem al eens gebruikte. Maar zo goed vind ik dat nu ook weer niet - daarbij, ben ik nu zo extreem?

Wie een suggestie heeft, mag die zeker kenbaar maken!
Nochtans heb je het bij het recht eind hoor. Burkide betekent inderdaad zoveel als makker, partner, kameraad.

Dat je dit niet weet!! Erger vind ik dat je het een "belachelijke" naam vindt!

Leve de Burkide's!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden