Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya
is het niet logisch dat een alleenstaande voor zijn kinderen hetzelfde wil als een koppel?
|
Als die alleenstaande dat zelf kan bekostigen , dan is dat niet onlogisch. Als die alleenstaande daarvoor naar de maatschappij kijkt, dan klopt er inderdaad iets niet.
Citaat:
en hoelang blijven die daar wonen eens er kinderen zijn?
|
Afhankelijk van het koppel, enkele jaren tot altijd...
Citaat:
inderdaad, basiseisen, maar blijkbaar nog niet altijd vanzelfsprekend, zeker niet in de steden
|
Als je dat tegenkomt, en er niets aan doet, ben je mede verantwoordelijk voor het feit dat huisjesmelkerij verder blijft gaan...
Citaat:
nogmaals: vind jij het logisch dat je als alleenstaande minder eisen zou hebben dan als 2-verdieners
|
Ja; toch als je geen tandje bijsteekt om meer inkomen te vergaren.
Citaat:
(behalve op oppervlakte dan ofzo?) en met eisen bedoel ik geen luxe ofzo: geen gigantische tuin en geen 2 badkamers en geen reuze-living en geen keuken met de laatste snufjes, geen reuze-slaapkamers met elk eigen badkamer ofzo. Een gewoon rijtjeshuis met een living, eetplaats, badkamer en 2 of 3 slaapkamers, eventueel een koertje of tuintje.
|
Nogmaals, als anderen met twee moeten zijn om dat te bekostigen, dan is het niet meer dan logisch dat je als alleenstaande je met minder tevreden moet stellen of dat je er extra voor gaat werken.
Citaat:
nochtans is deze praktijk nog niet zo lang in gebruik, strikt genomen is het zelfs niet wettelijk denk ik maar soit. In elk geval, een goeie 10 jaar geleden ofzo werd dit bijna nooit gevraagd en mensen verhuurden toen ook.
|
't Moet zijn dat een goeie tien jaar terug, er minder problemen waren met wanbetalers of met het uitzetten van wanbetalers.
Als ik weet dat ik huurders, eens ze er in getrokken zijn, nog maar moeilijk terug buiten kan laten zetten, dan ga ik me ook volledig indekken en dan verwacht ik ook dat hun inkomen drie keer de huurprijs is.