Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich
Dat is wel héél kort door de bocht hoor. Niet vergeten trouwens dat Lode Claes nog gesproken heeft op Verdinaso-landdagen. Hij was economisch eerder liberaal later, maar een bankier-bedrieger is hij nooit geweest.
|
Ik beschouw wijlen Lode Claes als een bedrieger. Zondermeer. Als je Dinaso bent van sympathie en opvattingen, dan kan je onmogelijk (met de nadruk hierop) liberaal of neoliberaal zijn. De enige mogelijkheid die er nog was is dat Claes volledig zou zijn veranderd doorheen de tijd. Maar dat is dan wel een verandering van bijna 180°! Maar ik begrijp u en verwijt u niets hoor, Lode Claes is nog zo één van die heiligen in de vastgeroeste Vlaamse Beweging en daaraan raken is voor velen taboe, ook voor diegenen (waar ik u toe reken) die weten dat de traditionele Vlaamse Beweging op bepaalde punten ouderwets is en vastgeroest zit, en daar ook op reageren. Ik blijf er bij: Claes had sympathieën voor het verdinaso omwille van het elitaire aspect erin, niet omwille van het eigenlijke solidarisme zoals het Verdinaso dat zag.