Los bericht bekijken
Oud 5 mei 2008, 22:18   #10
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Dat is nu net de strategie die Frère nooit gevolgd heeft, een economische strategie binden aan een regio, hij heeft altijd cross-border gewerkt, daarom dat hij 20 keer meer investeringsmiddelen heeft dan het grootste Vlaams fonds. Vlaanderen denkt niet global enough, ze denken te klein.
Hier ben ik het mee eens. Natuurlijk is een economische strategie beperkt tot Vlaanderen veel te klein, te beperkt. Er moet internationaal gewerkt en gedacht worden.

Wanneer ik dat onderscheid maak, doel ik vooral op "in wiens handen is de macht om deze economie draaiende te houden of net te kelderen". Om het in extremen te stellen he. In wiens handen is de beslissingsmacht?

De economie in Vlaanderen staat er voornamelijk dankzij buitenlands kapitaal.

Daarom is één van mijn vele vragen wanneer het over Vlaamse onafhankelijkheid gaat, of er wel voldoende rekening gehouden wordt met de structuur van de economie.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden