Discussie: huis te koop ...
Los bericht bekijken
Oud 6 mei 2008, 00:07   #112
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
In mijn ogen ook niet, maar ik heb dat gemiddelde helaas niet bepaald. (Ik dacht dat het echte gemiddelde zoiets was. En ik geloof ook niet dat een heel aantal univstudenten in het begin van hun carriëre meer zullen verdienen.)
Dan werken die univstudenten fameus onder hunnen diploma! 'Op diploma' verdient eender welke univstudent, zelfs filosofen, in de minst 'aantrekkelijke' sectoren (welzijnssector, socio-culturele sector en nog een paar anderen) als startersloon iets meer dan 1500 Euro netto per maand. En je zou goe zot zijn om in de privé als universitair te gaan werken voor minder, dan ga je gewoon toch voor de overheid werken. Vanwaar dat gemiddelde van 1250 euro vandaan komt? Van die 'eerlijke' zelfstandigen, vooral middenstanders, die opgeven dat ze rondkomen met 800 of 900 euro netto per maand, natuurlijk. En er ondertusen drie huizen, een boot, coupons in Luxemburg en een jaguar op nahouden. Dat kan allemaal in België. En de overheid beschouwt je waarschijnlijk nog als 'rotverwend' als je als loon- of weddetrekkende vind dat een loon van 1250 euro maar een karig loontje is (zoals ik).
freespirit is offline   Met citaat antwoorden