Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit
Dan werken die univstudenten fameus onder hunnen diploma! 'Op diploma' verdient eender welke univstudent, zelfs filosofen, in de minst 'aantrekkelijke' sectoren (welzijnssector, socio-culturele sector en nog een paar anderen) als startersloon iets meer dan 1500 Euro netto per maand.
|
huh???

ik ben universitair , en ik heb in 2001-2002 een jaar op binnenlandse zaken gewerkt, zonder anciënniteit en ik verdiende toen ongeveer 48.000BeF, dus zo'n 1200€. Toen ben ik overgestapt naar de socio-culturele sector, eerst in een asielcentrum en daar verdiende ik +/- 1250€ (en dat omdat er avond en weekendwerk bijzit!).
Nu zit ik in mijn huidige job, nog altijd socio-cult sector, intussen wordt er 5 jaar anciënniteit meegerekend en ik verdien een kleine 1500€ + maaltijdcheques. Er is hier ook een nieuwe universitair aangeworven, vers van de schoolbanken en ik denk dat zij +/- 1200-1250€ verdiend.
Er zullen er hier misschien verschieten, maar ik vind dat ik op zich goed verdien, ik doe mijn job graag, ik vind het interessant, heel toffe werksfeer, leuke collega's, heb goeie uren, overuren kunnen we makkelijk compenseren, verlof kunnen we altijd makkelijk opnemen, ben op een half uur op het werk/thuis,...