Los bericht bekijken
Oud 20 februari 2004, 11:57   #500
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bijna Ex-NVA-er

Als jullie daar echt van wakker lagen zouden jullie geen karteel verdedigen met een partij die in Brussel al jaren de taalwet aan haar laars lapt. De garanties die de N-VA in Brussel gekregen heeft staan zelfs in het regeerakkoord van de Brusselse regering maar de CD&V heeft daar nooit werk van gemaakt. Waarom zouden ze dat nu wel doen? Chabert heeft nu al aan BDW verklaart dat er niks zal veranderen voor de CD&V. En met zo iemand verlangt de N-VA dat wij zouden samenwerken.
Denk toch na, man! Wat gaan jullie met een piepklein scheurlijstje kunnen wél kunnen doen dat jullie binnen het kartel niet zouden kunnen doen?

Wat bereik je ermee? Niets, het enige wat je bereikt is dat je een unieke kans laat liggen de Brusselse CD&V een Vlaams geweten te schoppen. Jullie zullen geen verkozenen hebben, geen steun, geen geld... Wat zal dat voor concrete meerwaarde opleveren voor de Brusselse Vlamingen?

Politiek is keuzes durven maken. Kies je voor een kartel moet je even slikken, maar het eindresultaat kan voor de Brusselse Vlamingen alleen maar beter zijn dan een kleine genegeerde dwergpartij.
Kies je voor een eigen lijst, zal je jezelf heel groot en moedig voelen en vermoedelijk nog heel principieël ook. Maar wie is ermee gebaat? Jullie niet en de Brusselse Vlamingen nog veel minder.
Amen.
Het wordt tijd voor concrete verwezenlijkingen. Ik wil wel wat meer zien dan wat animositeit in de publiekstribune van het Brussels Parlement.