Discussie: huis te koop ...
Los bericht bekijken
Oud 7 mei 2008, 02:38   #127
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
huh???
ik ben universitair , en ik heb in 2001-2002 een jaar op binnenlandse zaken gewerkt, zonder anciënniteit en ik verdiende toen ongeveer 48.000BeF, dus zo'n 1200€. Toen ben ik overgestapt naar de socio-culturele sector, eerst in een asielcentrum en daar verdiende ik +/- 1250€ (en dat omdat er avond en weekendwerk bijzit!).
Nu zit ik in mijn huidige job, nog altijd socio-cult sector, intussen wordt er 5 jaar anciënniteit meegerekend en ik verdien een kleine 1500€ + maaltijdcheques. Er is hier ook een nieuwe universitair aangeworven, vers van de schoolbanken en ik denk dat zij +/- 1200-1250€ verdiend.

Er zullen er hier misschien verschieten, maar ik vind dat ik op zich goed verdien, ik doe mijn job graag, ik vind het interessant, heel toffe werksfeer, leuke collega's, heb goeie uren, overuren kunnen we makkelijk compenseren, verlof kunnen we altijd makkelijk opnemen, ben op een half uur op het werk/thuis,...
Maar één woord voor dat lage loon: uitbuiting. Ben je er zeker van dat ze je bij binnenlandse zaken geen A1-contract of een B-ambtenarenstatuut hebben aangesmeerd ? Ik zal dus nooit voor binnenlandse zaken werken, 'over my dead body'. Bij ons is er een hele campagne aan de gang om te eisen om meer te verdienen voor hetzelfde werk dan degenen die het beste statuut bij ons hebben en dus een 125 euro per maand meer verdienen (beginnersloon 1655 euro i.p.v. 1530 euro). Om maar te zeggen dat 1530 euro netto in de maand zelfs al vrij laag is voor een master / licentiaat. Als je vindt dat je goed verdient, dan moet je wel een sober leven leiden (of nog thuis bij de ouders inwonen). Anders spring je met dat bedrag van 1250 euro per maand niet ver. Vergeet dan maar die reizen naar verre landen, etentjes op restaurant, dure kleding, een eigen huis, ... allemaal dingen die je dan kan vergeten ! 1250 euro, met deze huur- en woonprijzen van tegenwoordig, dat is overleven (!) maar zeker niet leven !!!
freespirit is offline   Met citaat antwoorden