Absoluut niet!
En wel om de volgende redenen:
1) Ze halen nooit de 5%; het zou dus een verloren stem zijn.
2) Ik voel mij er veel te weinig Belg voor! Superstaaf mag zeggen wat hij wil over 'Belg zijn', maar je identificeren met een groep is in niets helemaal rationeel te noemen.
3) Vanuit het subsidiariteitsbeginsel dat zegt dat de beslissingen zo dicht mogelijk bij de burger moeten worden genomen. Hebben we bvb. een federale minister van media nodig als de Vlamingen naar de VRT kijken en de Franstaligen naar de RTBF? Ik zie de meerwaarde daarvan niet in. Wat zijn we met een federaal ministerie van cultuur?
4) De cultuur in beide landsdelen is te verschillend. Vaak gebeurt het dat Vlaanderen A denkt en Wallonië C. Dan heeft BUB 2 mogelijkheden: het kiest voor tussenoplossing B, die in beide landsdelen niet optimaal is of het kiest een kant en dan komt er -geen ontsnappen aan- een communautaire strijd. Het feit dat BUB nooit zal zeggen dat Vlaanderen zelf A mag doen toont al dat ze eigenlijk evenzeer als fanatieke Vlaams-nationalisten vasthouden aan gedateerde emotionaliteit.
5) BUB-ers vinden het blijkbaar grappig met de 'Vlaamsche' strijd te lachen. Zoveel respect voor al hun landgenoten hebben ze blijkbaar ook weer niet...
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
|