Discussie: Turkije in de EU?
Los bericht bekijken
Oud 20 februari 2004, 20:33   #18
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Nee, er zijn nog een pak andere argumenten naast de geografische.
Lees ne keer opnieuw zou ik zeggen, nergens schreef ik namelijk dat geografische ligging het enige criterium zou zijn. Integendeel, wat mij betreft zou dat nu net geen criterium mogen zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Dan schrap je dus de grondslag van de unie. Met alle gevolgen van dien. Je mag ook gewoon zeggen dat je tegen het bestaan van de EU bent, hoor. Daar komt het namelijk op neer, je tekent het doodvonnis voor de Unie.
Ik ben absoluut niet tegen het bestaan van de E.U., maar ben het absoluut oneens met uw bewering dat het openstellen van de E.U. voor landen die geografisch niet tot Europa behoren het einde van de E.U. zou betekenen. Alé ik weet niet wat volgens u de grondslag van de E.U. was, maar volgens mij was en is de E.U. bedoelt als een politiek-economische unie. Tenzij ge een voorstander bent van het creëren van verschillende machtsblokken (Europa, Amerika, Azië, ..), die zich tegenover elkaar dienen te positioneren, zie ik geen reden waarom enkel Europese landen tot die Unie zouden mogen behoren en waarom we niet zouden streven naar een Wereld-Unie.

Citaat:
Je maakt jezelf belachelijk. Xenofobie in een landenunie met allemaal verschillende volkeren?
Bwa ja, waarom niet. Je kan Europa heus wel als (cultureel)geheel beschouwen en aldus angst hebben voor al wat daar vreemd van is.

Citaat:
Racisme, terwijl de bevolking in alle landen om Europa heen van hetzelfde Europeïde ras is?
Bwa noem het anders van mijn part, maar rationele argumenten heb ik in elk geval nog niet mogen aanhoren.

Citaat:
Dat jij geen reden kan bedenken bevestigt enkel je houding tegenover de EU. Of misschien verwar je de EU wel met de VN?
Mmm, wees gerust dat ik het verschil tussen de E.U. en de V.N. wel ken. Dat gezegd zijnde heb je dus wel nog steeds geen reden gegeven waarom geografische ligging een criterium zou moeten zijn?!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline