Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore
Wat er misselijk aan is, is het feit dat we in een serieuse paradox beland zijn:
Om de mensen een toekomst te geven, moeten er minder mensen zijn. En iedereen gaat dood hoor Jantje. Of ga je ook verlangen dat dit niet langer zo zou zijn?
Maar dat is niet de enige reden waarom ik uw utopisch gebral verwerp.
Je hebt mijn vragen trouwens niet beantwoord. Ik heb de indruk dat je daar zelfs niet bij wil nadenken uit schrik voor de realiteit. Are you strong enough to handle reality Jantje?
|
Je vraag beantwoorden is zelfs heel eenvoudig.
Ook in ons land van weelde en luxe zijn er mensen die sterven van honger en dorst.
En nee je kan niet iedereen evenveel luxe en weelde geven, enkel al omdat dit waarden zijn die voor iedereen verschillen.
En als men zorgt dat iedereen overal een minimum aan levenstandaard heeft, zal de wereldbevolking vanzelf krimpen, juist omdat men dan kinderen niet meer als een noodzaak gaat beschouwen, maar als een duur luxe product.
Het is juist misselijk om het enkel op te nemen voor die paar mensen die tot hier zijn geraakt en die andere miljoenen mensen te laten sterven omdat wij weer meer van hun voedselgewassen nodig hebben om die enkelingen te voeden en dezelfde luxe te geven als ons.
En wees gerust ik kan de waarheid beter aan dan jij.
En die is in onze maatschappij eenvoudig te verwoorden " doden of gedood worden"