Moet Yves Leterme nu handelen?
En wat kan hij ogenblikkelijk doen zonder schade op te lopen?
Iedereen heeft alles kunnen volgen van op de zijlijn.
Met zijn allen hebben wij het bewijs gekregen dat zij allemaal zijn gaan dwarsliggen, alleen of in fractie&groep.
Voor de formatie, tijdens de formatie en na de formatie.
Iedereen, de winners en de verliezers hebben hem allemaal op beurt zitten kloten…
Ik had de indruk dat net zoals zijn antwoord over een zeker volkslied dat hij spontaan was.
Nu is hij die snel leert, voorzichtiger geworden in zijn omgaan…het is hem gewenst.
Inderdaad met wie kan hij zijn strategie delen is ook een goede vraag?
Hoe eenzaam is de man?
Niettemin, zijn ondertussen bepaalde standbeelden van de pers hun mening over hem al aan het herzien of is het goed maken?
Luc Van der Kelen, twee dagen aan een stuk schrijft hij het volgende:
HLN van 8 mei 2008 schrijft hij: onder de titel -er gebeurt nooit iets-
<<Maar wie denkt dat Yves Leterme van geen hout pijlen weet te maken, vergist zich schrommelijk. Leterme weet zeer goed waar hij naartoe wil.
LVDK concludeert die dag met “niets van wat hij doet, is toevallig”.
Op 9 mei 2008 brengt hij in HLN deze vaststelling “ Premier Leterme is als een pitbull. Als hij zich in iets vastbijt, laat hij het niet meer los.
Ik persoonlijk geloof in de man en denk dat de pers maar beter hun gedacht langzaam aanpast.
In ander woorden, iedereen onderschat de man!
Sommigen zeggen dat hij nu al moet bewegen, niets is minder waar, hij gaat gewoon wachten tot dat iedereen gekalmeerd is.
Zijn kartelpartner samen met een gedeelte van de CDenV is nu naar huis met BHV, dat is voor hen en voor hem een eerste stap!
Je woord houden, dat heeft Yves altijd gezegd en hij doet het ook met deze eerste stap.
De Franstalige hebben hem verder een ticket gegeven voor een paar maanden, dat is toch verstandig , economisch kunnen wij verder.
Dat is wat de bevolking vraagde, de programmawet is gestemd, dat is een tweede goede stap.
En toch gaan diegene die de verkiezingen verloren hebben en deze die geen eerste minister zij geworden verder klagen.
Dat zal waarschijnlijk zijn om in de aandacht te blijven, want het zijn toch een bende macho’s of niet?
Ik denk dat Yves Leterme een van de grootste “premier” kan worden als men hem een weinig krediet geeft.
Maar dat zal niet zijn!
|