Los bericht bekijken
Oud 6 januari 2003, 17:16   #34
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nello
Citaat:
Ik stem zeker niet op een partij die een staat ophemelt die destijds werd gesticht door de (overwegend Franstalige) bourgeoisie (en er nog steeds door geregeerd wordt).
indien u maar een beetje historische kennis bezat zou u zulke domme opmerking niet maken. De taal van de leiders van praktisch de hele wereld was het frans, toen zat het geld ook in Wallonië (die ons gedurende 75 jaar hebben onderhouden). Willem I was een nederlandstalige, die Vlaanderen liet stikken en de vlaamsebeweging heeft het in de 20e eeuw goed verkorven, denken we maar aan Frontpartij, VNV, VERDINASO, DEVLAG...
En jij studeert GESCHIEDENIS? Zelden zo verbaasd geweest!
Dat één of ander belgicistisch kuiken durft beweren dat Wallonië Vlaanderen 75 jaar onderhouden zou hebben aanvaard ik al met moeite. Dat iemand die zichzelf geschiedenisstudent noemt dergelijke stommiteiten uitkraamt vind ik te gek voor woorden!
Lees eerst de studie van professor Juul Hannes over de Belgische geldstromen nu en in het verleden, die zelfs bevestigd is door Waalse professoren! Dan zou je misschien niet die flauwekul van "geven en nemen, vroeger waren zij rijk en wij arm en hebben zij ons onderhouden" die sommige BUB'ers proberen te verkopen zo kwistig verspreiden!
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden