Los bericht bekijken
Oud 20 februari 2004, 23:24   #1
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat: Het Vlaams Blok bepleit een politiek die de vrijwillige, humane en begeleide terugkeer van legaal verblijvende vreemdelingen stimuleert, aanmoedigt en organiseert.

In feite zou je bij bijna elk afzonderlijk woord, een pak vraagtekens moeten stellen, maar het Vlaams Blok zal je geen antwoord op geven, wegens.... juist...racisme hé!

Een paar vragen dus:

- wat houdt die 'politiek van terugkeer' precies in? hoe willen ze dat realiseren?

- wat bedoelt het VB met 'legale vreemdelingen'? Zijn dat ALLE burgers van vreemde origine al dan niet van Belgische nationaliteit? we kunnen wel gissen dat als eerste vreemdelingengroep Marokkanen, Turken en moslims in't algemeen op het deportatieverlanglijstje zal staan, dat lees je met zoveel woorden in de overige resoluties. Maar in de vage formulering zou ik eerder begrijpen dat er geen enkele allochtoon aan de controle van het Blok zal ontsnappen en zich terecht bedreigd mag voelen.

- het VB 'stimuleert, moedigt aan, en organiseert' de begeleide terugkeer....
Wat moeten we ons dAARbij voorstellen?

- 'de vreemdelingen'
Het Blok zegt niet 'alle' maar noemt ook geen specifieke groep en vernoemt ook geen categorieen die aan deportatie zouden kunnen ontsnappen. Het Blok spreekt al helemaal niet (meer) over 'aanpassen, dan je mag blijven'. Iets waar ik al vele topics heb aan besteed, waarin ik mijn stelling verdedig dat het Blok helemaal GEEN aangepaste of geassimileerde vreemdelingen wil, want 'dan blijven ze er eeuwig mee opgescheept' snappie?

- en wat houdt dat 'vrijwillig' in? Als ze niet 'vrijwillig' willen weggaan, wat dan?

- en 'terugkeer'.... terug naar waar als je hier bent geboren en getogen? Zomaar over de grens kieperen? Of even de antecedenten natrekken op een greintje 'ONvlaams' bloed? En wat met de 'mischlingen'? De halfbloeden? (mischlingen waren onder het nazi-rijk Duitsers met joodse voorvaders)

Philip Claeys:
"De enige manier is het terugsturen van buitenlanders. Wij geloven niet in integratie. Het zijn er te veel en ze zijn te anders. Het cultuurverschil is te groot. De cultuur zit er biologisch zo diep in gebakken, dat het er nooit uit te krijgen is. Daar kunnen wij niet mee leven."

Maar ik zal het zelf nog even duidelijk samenvatten voor wie de cryptische taal met de gekende 'dubbele bodems' van het Vlaams Blok nog altijd niet begrijpt:

1,5 MILJOEN burgers van vreemde origine moeten eruit als het Blok aan de macht komt! Eerst de criminelen, dan de moslims, de Marokkanen en de Turken, dan de Oost-Europeanen, dan de rest van de vreemdelingen, de halfbloeden 2de 3de en 4de generatie, de joden zijn natuurlijk zoals steeds de 'kers op de taart' van de deportatiepolitiek van het Vlaams Blok, maar dat houden ze nog even achter

Enfin, diegene die eerlijk wenst te reageren door bijvoorbeeld een poging te doen om DEZE RESOLUTIE te verduidelijken, zal ik altijd antwoorden. De rest kan 'opkrassen'.