Los bericht bekijken
Oud 12 mei 2008, 02:53   #1
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard 150€/mnd vr wie > 5 jaar wacht op sociale woning

Het lijkt wel alsof de forumleden hier selectief zijn voor slecht nieuws. Goed nieuws lees je hier nooit. Maar ik vind dat dit niet mag ontbreken. Daarom een voorzetje:

Citaat:
Vlaams minister van Wonen Marino Keulen (Open Vld) gaat vanaf begin 2009 een huursubsidie van 150 euro uitkeren aan Vlamingen die minstens vijf jaar op de wachtlijst voor een sociale woning staan. Die premie moet hen toelaten hun privé-woonst te kunnen blijven huren. Dat schrijven Gazet van Antwerpen en het Belang van Limburg.

Anderzijds wil de minister volgend jaar, bij de regeringsvorming, een verstrenging van de regels
. 'Heel wat kandidaat-huurders zijn erg kieskeurig. Ik leg uit met een voorbeeld: in mijn eigen gemeente Lanaken willen sommigen enkel in deelgemeente Smeermaas wonen, waardoor ze jaren moeten wachten. Moesten ze zich kunnen vinden in een sociale woning op eender welke plaats in het werkgebied van onze sociale huurmaatschappij zouden ze na enkele maanden al geholpen zijn. Daarom is het misschien een optie om die weigering af te schaffen.'
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF07052008_005

Wat vinden jullie hier van?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 12 mei 2008 om 02:53.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden